Traktorn i skogen

Case mx100c

2 inlägg 5868 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Case mx100c

Anders1  
#513536 Funderar på att köpa en case mx 100c. Någon som har erfarenhet av traktorer i mx serien? Hört både bra och dåligt om dom, endel säger att det är mycket problem med snabbväxlarna.
Står ju ganska lågt i pris kan jag tycka.
Kanske inte en optimal traktor för skogen med allt beror ju på hur mycket man kör också!
Tacksam för svar och åsikter.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Case mx100c

430kan  
#540639 I händelse att ämnet fortfarande är av intresse: jag kör en McCormick MTX 140 som i princip har samma hytt och bakdel som en Case IH MX 100 C. Mx 100c var den första modellen jag började titta på för en fem sex år sedan och anledningen var hytten och dess möjligheter som jag såg att modifiera för att "sitta baklänges" och köra griplastaren.
Resan gick via alla möjliga objekt, NH, Fial, och Valtra T men alltid var det något som inte stämde, priset i förhållande till timmarna i många fall, inte minst Valtra.

$matches[2]


Så darrade det till sig till slut och året därpå byttes det till ny vagn.

1545994198_dsc_2957.jpg


Bilden lämnar mycket övrigt till din fantasi men, den tjänar till att visa att man kan få dit spakarna på ett acceptabelt sätt. Passagerarstol samt vä. karmstöd har rensats och jag sitter på en kudde fästad på stolsryggen som jag fäller helt ned över sittdynan som en fällkniv. Låter det märkligt? Om detta forum börjar fungera, vad det gäller uppladdning av bilder, så ska jag visa.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).