Traktorer och processorer

startproblem sedan 2012

111 inlägg 47878 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

lucasfridell97  
#539381 Tjenare. Såg att du beställde en ny insprutningspump till din traktor ifrån Tyskland. Söker nämligen en jag också. Du kommer inte ihåg vart ifrån du köpte den 🙂

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

axwell  
#539413
lucasfridell97 skrev:Tjenare. Såg att du beställde en ny insprutningspump till din traktor ifrån Tyskland. Söker nämligen en jag också. Du kommer inte ihåg vart ifrån du köpte den 🙂


Du måste nog väcka honom/henne med en sån här @treveslin har inte varit på forumet på länge.

Användarvisningsbild

Re: startproblem sedan 2012

Varghammaren  
#793913
Bosse1 skrev:Kontrollerat det "dolda" filtret under förskruvningen av bränsleröret till insprutpump ?
Om det nu är en cav ,se upp med lilla fjädern och käglan viktiga prylar!


Väcker gammal tråd, har själv problem med samma traktor och bränslepump!

Vilket bränslerör menar ni? Inkommande ifrån tank eller utgående till retur ?
Min traktor startar lätt men går bara på choke läget. Gas dör den av och ingen choke dör den av.

@Bosse1
@treveslin

Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

ÅsaNisse  
#793931 Väcker gammal tråd, har själv problem med samma traktor och bränslepump!

Vilket bränslerör menar ni? Inkommande ifrån tank eller utgående till retur ?
Min traktor startar lätt men går bara på choke läget. Gas dör den av och ingen choke dör den av.

@Bosse1
@treveslin[/quote]

Choke??? Är det bensinare du frågar om här?

Användarvisningsbild

Re: startproblem sedan 2012

Varghammaren  
#793985 Det finns ett startläge som gör att den ger maximalt med diesel igenom pumpen.

Avatar Fallback

Re: startproblem sedan 2012

Bosse1  
#793995
Varghammaren skrev:
Bosse1 skrev:Kontrollerat det "dolda" filtret under förskruvningen av bränsleröret till insprutpump ?
Om det nu är en cav ,se upp med lilla fjädern och käglan viktiga prylar!


Väcker gammal tråd, har själv problem med samma traktor och bränslepump!

Vilket bränslerör menar ni? Inkommande ifrån tank eller utgående till retur ?
Min traktor startar lätt men går bara på choke läget. Gas dör den av och ingen choke dör den av.

@Bosse1
@treveslin

Här hittar han det som jag menade 😀

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).