Skogsnyheter

Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

9 inlägg 6365 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

Fredrik Reuter  
#538521 Swedish Forestry Expo är en ny skogsmässa som kommer köras första gången 3 - 5 juni 2021. Det är Maskinleverantörerna, föreningen för leverantörer av mobila arbetsmaskiner som står bakom den nya satsningen. I klartext betyder det för skogen att det är John Deere Forestry, Ponsse, Eco Log, Komatsu Forest och Rottne som står bakom den kommande skogsmässan.

Här kan du läsa pressmeddelandet: http://www.forestryexpo.se/pressrelease_sv.pdf




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

Torbjörn Johnsen  
#538535 Det är samma datum som är planerat för ElmiaWood 2021 om jag har uppfattat det rätt. Vilket rimligtvis borde betyda att de här företagen inte tänker vara med där.

Frågan är om det här är tänkt som en mässa för den svenska marknaden eller om den ska bli internationell?

Användarvisningsbild

Re: Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

Mikael Frimodig  
#538538 Hej Torbjörn;

Det är helt rätt uppfattat av dig!
Detta är tänkt som en internationell storskalig skogsmässa i precis samma stil som Svenska Maskinmässan som nu kört både 2016 och 2018 på Solvalla.


Mvh
Mikael Frimodig
Eco Log Sweden AB

Användarvisningsbild

Re: Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

Torbjörn Johnsen  
#538549 Elmia Wood 2021 ska gå 2-5 juni 2021 enligt Elmia:
https://www.elmia.se/wood

Användarvisningsbild

Re: Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

svampbob  
#538555
Torbjörn Johnsen skrev:Elmia Wood 2021 ska gå 2-5 juni 2021 enligt Elmia:
https://www.elmia.se/wood


Ska man se det här som en replik på det organisatoriskt relativa fiaskot senaste gången Elmia Woods gick?

Avatar Fallback

Re: Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

560D  
#538615 Kanonbra :-bd

Förra elmia var ju ett fiasko. Perfekt att det ligger nära Arland.
Detta har jag saknat,elmia wood är ju för mig 80% skit som jag bara går förbi.
Jag kommer absolut att åka tar nog med mig alla anställda oxå
En ren mässa för storskogsbruket hoppas jag det blir

Avatar Fallback

Re: Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

krokek70  
#539104 Jag är övertygad om att detta är slutet på de allmänna och generella mässorna. Utställarna vill nå sin specifika målgrupp och är inte intresserade av de som bara är ute efter "kepsar" och godis.

Som en följd av detta tror jag att en annan vinnare är skogsforum och gallringsdagarna där man når en specifik målgrupp i ett mycket trevligt format.

Håller med övriga om att senaste Elmia var en katastrof jag säger bara bilköer och parkering och ett format på mässan som slog knut på sig själv då man ville ha allt till alla.

Användarvisningsbild

Re: Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

Smålandshuggarn  
#539360 Helt rätt :-bd

Användarvisningsbild

Re: Forestry Expo, ny skogsmässa på Solvalla 3 - 5 Juni 2021

Gabriel Börjesson  
#569283 Nu är lansering gjord av vår hemsida och där hittar ni mer information och klara utställare. Trycket har varit stort och mässan kommer att sälja slut under hösten.

www.forestryexpo.se

Hojta gärna om ni har frågor!

//Gabriel (mässansvarig)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).