Motorsåg och handhållet

Stihl 261 eller 362

20 inlägg 7583 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl 261 eller 362

Björn T  
#539052
can skrev:Viss eg får låna tråden litt, er da nye oregon exl kjeda du andbefaler Bjørn T? Fekk ett tips om å prøva oregon si semichisel i 3/8 men tenkte eg kunne prøva ei full chisel og.


Hej. Jag gillar Oregons EXL full chisel kedja. Den är lätt att fila och skär bra. Oregons DPX semi chisel är också bra, lättfilad och låga vibrationer men kapar inte lika snabbt. Använder båda två. Vid sågning i ek, bok och asp kör jag DPX som våran vän Anersimyra. Och i Gran och Tall, Björk mm är det EXL som jag använder mvh

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl 261 eller 362

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539062 Takk for ditt svar, då skal eg prøva og få tak i begge 2 til neste år og sjå kven eg like best

Användarvisningsbild

Re: Stihl 261 eller 362

JensSkoog  
#539122
jon h skrev:Takk for svar. 70cc er uansett for stor sag, dessverre. Ser det er flere meninger om 362. Er nok Stihl jeg vil ha. Men spørs om det blir en 261, så får jeg heller bytte 241 i en 362 neste gang! Nye 261 veier jo det samme som min gamle 241c-q uten skjæreutrustning.

261 är ju absolut en bra såg som kan användas i lite av varje, och som duger
till det mesta, så där tror jag du tänker klokt, @jon h :-bd

Och om du vil testa ut en 361 så får du ta en sväng
så kan du låna min några dar :wink:

Avatar Fallback

Re: Stihl 261 eller 362

jon h  
#539144 Takk for det Jensskoog! 361 er vel noe av det bedre Stihl har laget har jeg skjønt. Og nye 362 kan vel ikke være så dårlig den heller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl 261 eller 362

Björn T  
#539156
jon h skrev:Takk for det Jensskoog! 361 er vel noe av det bedre Stihl har laget har jeg skjønt. Og nye 362 kan vel ikke være så dårlig den heller.


Hej. Min 362 har aldrig krånglat så att jag behövt åka till verkstad. Startsnöre, kopplingslager är det enda jag har bytt. Den är väldigt driftsäker men inte lika rapp som en Hva 560. Sågen är tre år gammal. Likadant med en 361 den bara går och går. :-bd :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).