Verkstan

Nybliven ägare till en MF35 -74

21 inlägg 8158 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nybliven ägare till en MF35 -74

Smed.Soren  
#539125 Tack för alla svar!!
Så jäkla roligt med bra och kunnigt folk:)

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Nybliven ägare till en MF35 -74

Smed.Soren  
#539127 Ok. Så 10w-30, alltså "motorolja". Det fylls i pluggen till vänster om växelspaken och smörjer växellåda och driver hydrauliken från samma resorvar?

Då lär det ju gå åt en hel del. Kan nog hända att tidigare ägare snålat lite med oljan om lastaren går som den gör. Ska kolla stickan imorgon:)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nybliven ägare till en MF35 -74

Göt  
#539128 25 liter går det i

Avatar Fallback

Re: Nybliven ägare till en MF35 -74

tallen100  
#539130 Ser ju att den varit grönmålad, gammal miltärtraktor :?: i så fall kan det ju hända att den blivit registrerad i efterhand.

Det går lite drygt 30 liter i växellådan har jag för mej :geek:

Spaken under sitsen ska stå framåt när lastaren ska användas och bakåt när lyftarmarna ska användas.
Bäst fart på lastaren får du om du inte har lyftarmarna bak uppe i topp.
Och spakarna till höger om stolen ska upp i topp, då går pumpen förfullt, du har väl ett eget ventilpaket till lastaren?

Användarvisningsbild

Re: Nybliven ägare till en MF35 -74

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539214
Smed.Soren skrev:Ok. Så 10w-30, alltså "motorolja". Det fylls i pluggen till vänster om växelspaken och smörjer växellåda och driver hydrauliken från samma resorvar?

Då lär det ju gå åt en hel del. Kan nog hända att tidigare ägare snålat lite med oljan om lastaren går som den gör. Ska kolla stickan imorgon:)

En ren motorolja brukar det inte vara utan en universal/kombi olja typ OKQ8 T1000.

Avatar Fallback

Re: Nybliven ägare till en MF35 -74

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539216 Agrol Kombi Classic har jag pytsat i min 135:a, det var nog det billigaste jag hittade av STOU-olja. Blandade i en slurk OKQ8 T1000 som jag hade över också... ;)

Den fick duga till motorn också.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).