Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2018

88 inlägg 15180 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

skogsBG  
#538774 Nu har jag också lämnat ett bidrag till MH18 .
På väg mot 20 tusen nu :-D

Elmia
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2018

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538781 Fint att det finns omtanke för behövande.
Oavsett hur man ger sitt bidrag så är det viljan att dela med sig som gör skillnad.
Bra @Kse att du lobbar hårt för detta!
Fortsätt gärna att länka till bössan!
Årets tema berör mig särskilt mycket...
God Jul och Gott Nytt År till er alla!

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2018

token82  
#538783 https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/skogsforumse

Börjat morgonen med påfyllning
Sista dagen idag!!

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

Kse  
#538801 Då rullar vi in på sista dagen av Musikhjälpen 2018 och det har rasslat till ordentligt senaste dygnet.
Vi har passerat 18000:- och jag tror att vi har några slutspurtare som brukar vänta in i det sista oxå så nog ska vi dra in än lite mer.

Bra jobbat alla som gett ett bidrag. 🤗

Vill du lämna ett bidrag så klickar du bara på länken här nedanför så kommer du till våd digitala insammlingsbössa.

https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/skogsforumse

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

bodaedet  
#538813 Nu har jag vaknat till och skänkt en slant

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2018

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538882 Samma här, har lyssnat i Peltor hela helgen så inte mer än rätt att bidra!

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

Fredrik Reuter  
#538890 Ja, om jag inte är helt fel ute så är det bara två timmar kvar nu av årets Musikhjälpen.
Jag håller på att rodda med priser för utlottning samt att jag förbereder utlottningen som startar efter att Musikhjälpen är slut.

Nu kör vi in i kaklet! 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

Kse  
#538896 Alla här inne på Skogsforum har någon i sin närhet som har en funktionsnedsättning, vissa vet kanske inte om det, andra tänker inte ens på det.
Årets tema sträcker sig ganska brett, vilket är en styrka men kanske också en svaghet.

Här är jag och min kusin Micke som tar ett järn på min 40 års fest, en av dom goaste personer jag känner.
Micke föddes med en hjärnskada som gör att han har lite problem med balansen och kan inte prata.
Han bor på ett gruppboende och hjälper till som vaktmästare åt en idrottsförening.
I många länder i världen hade han varit chanslös, men här i Sverige kan han leva ett meningsfullt liv.

Att ha en funktionsnedsättning kan innebära att man har en lättare hörselsskada, en synnedsättning, saknar ett ben osv.
I Sverige märker vi knappt av den gruppen då vi har tillgång till hjälpmedel som gör att man kan fungera utan större problem i samhället.

Den gruppen som syns mest här i Sverige är just den där funktionsnedsättningen syns utåt, människor med downs syndrom, rullstolsburna, CP skadade etc. kan oxå i många fall leva och fungera i vårt samhälle.
Vi har kommit lång vad gäller anpassning av sllmänna lokaler och vi har kunskap och förståelse.
Men ändå har vi en lång väg att gå för att tillmötesgå alla dom problem som en funktionsnedsättning kan innebära i samhället.

Men på många ställen i världen är det inte så, där kan en lättare hörselskada eller syn nedsättning vara ett allvarligt handikapp och göra det omöjligt att tex. fungera i en vanlig skolklass.
Många barn göms undan och får aldrig chansen till vård eller utbildning.
Här kan information och kunskap lösa många problem, just bristen på kunskap är ett av dom största problemen i dessa fall.

Här kan vi komma in och hjälpa, även ett litet bidrag kan göra skillnad för den enskilda individen.

Nu är det bara en dryg timme kvar av Musikhjälpen 2018 men vår digitala insamlingsbössa är öppen ända till midnatt

Klicka på länken här nedanför så kommer du dit.

https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/skogsforumse

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

Erre  
#538904 1000kr skänkt totalt nu.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

Kse  
#538910
Erre skrev:1000kr skänkt totalt nu.


Vad säger man, Kung! :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2018

sampo  
#538914 skickade också en slant

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

Kallkällene  
#538915 Har betalat in en slant.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2018

mats1  
#538918 Ett bidrag till :-bd

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538922 Nu har även jag skickat in ett litet bidrag....

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2018

Fredrik Reuter  
#538924 Nu är också du med Zixten, tack alla!
Det verkar som att avslutas 21:00 så då får det bli samma för oss.

Det är m.a.o inte för sent att bidra i vår bössa! \:d/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).