essess skrev:Ja, man kopplar in sig på signalen från gaspedalen med en reglerutrustning (finns hos LOH också numer) för maxhastighet. När inställd maxhastighet uppnås på LOHs elektronik så kopplas den signalen till reglerutrustningen på gaspedalsignalen och ingen mer gas (acceleration) kan ges.
Plockade ur och isär generatorn och lödde in en kabel, det var enklast och fungerar bra. Mest jobb var att få ur generatorn, sen var det bara att följa LOHs instruktioner.
Använder hålskiva och givare på bakaxeln för hastighetsmätning. Stor slangklämma runt kardanknuten som håller en fast en plåtvinkel, från byggaffären, med ett borrat hål så att givaren passar.
Hålskiva kan monteras på flera ställen, mellan kardan och kardanknut eller på kardanknut, montera på kardanknut på så långt avstånd från metall som möjligt så att givare kan känna av hålen i hålskivan.
Gaspedalsignalen har sex st. ledare och det sitter en kontakt strax ovanför pedalen. Det bästa är att ta isär kontakten och koppla in sig med egna (en hane och en hona) så behöver man inte klippa och skarva så mycket kabel. Endast två av de sex kablarna behöver man reglera för att reglera accelerationen.
Hittade kontakter hos CANM8 i England, se bifogade bilder.
Hej,
Har du möjligen en länk till gaspedalskontakten eller art. nr.?
Tack på förhand