Skogsvagn (Huggarvagnar)

Vanlige hydrauluttak 1/2 iso VS 3/4 LS

4 inlägg 1695 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vanlige hydrauluttak 1/2 iso VS 3/4 LS

kjetilroeste  
#538269 Hei, forum!

Er det noen av dere som har gått fra 1/2" iso kobling tilkobling på tømmerkran til 3/4" LS?
Stor forskjell?

Kjetil :)



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Vanlige hydrauluttak 1/2 iso VS 3/4 LS

Fredi  
#538355 Jag bytte till 3/4 iso på returslangen. Mycket mindre tryckvariationer i förstyrningstrycket på ventilbordet och kranen går jämnare så märkte nog tydlig skillnad. Har även 5/8 slang på returen och 1/2 på tryckssidan från traktorn.

Användarvisningsbild

Re: Vanlige hydrauluttak 1/2 iso VS 3/4 LS

kjetilroeste  
#538426 Returen er nok viktigst. På en 1/2 er vel fløden begrenset til noe rundt 60l/min.
Har mulighet til å koble på 3/4 LS trykk som skal gi 100l/min, men må bytte innløpsseksjon på ventilpakka for å kunne bruke LS trykket fra traktor... Det må jo bli en annen flyt i krana da, med den oljemengden

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vanlige hydrauluttak 1/2 iso VS 3/4 LS

Fredi  
#538561 Alla tider blir det bättre flyt och fart om du kan koppla till LS hydraulik. Du kan mata större flöde till ventilbordet då du har ls pump. De jag provat med ls styrning har nog varit både snabba och mjuka i rörelserna tycker jag. Klart att ventilen i sig inverkar på hur smidigt det går men tror nog alla är bättre med ls än med fast flöde?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).