Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hydraulikstrul.....

2 inlägg 1463 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydraulikstrul.....

ÅsaNisse  
#537852 I dag när jag skulle åka till skogs med min Terri så var den ovanligt slö i drivningen. När jag sen skulle svänga runt knuten så var den även svag i svängen. Jag stannade då och kollade kranen. Den var slö i lyft bom och sväng höger. Sticka grip och sväng vänster funkade som vanligt. Detta är en maskin med lågtrycksservo i spakarna till kranpaketet och sammaledes till drivning/sväng maskin samt hydrostatdrivning. Var ska jag börja leta fel när en del funktioner fungerar och andra inte. Den funkade bra när jag stannade i fredags och jag tycker det är tråkigt när prylar förändas över ett par nätter.
Kan sägas att den har gått ca 25 timmar sedan full service.



   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulikstrul.....

gson  
#537871 Man måste nog leta på tryckmätningspunkter på lågtrycket ska nog vara 15 kg är det för lågt orkar inte sliden öppna och någonstans sitter en ventil som grejar dom 15 kg kan vara skräp eller en liten svetsloppa i vägen så ventilen är öppen för mycket. Hydralchema ett måste vid felsökning.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).