Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

260 inlägg 62163 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#537793 Med rätt spänning så ser det nu ut så här 😀

1544357333_image.jpg


Säkringarna var förresten hela

   TS
Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

svampbob  
#537795 Nu är det nära. Du behöver väl inte stå ute och skruva i detta ruggiga väder.

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#537799
svampbob skrev:Nu är det nära. Du behöver väl inte stå ute och skruva i detta ruggiga väder.


Det känns ju nära. Och jag skruvar i regnet. Men jag vet inte hur jag säkerställer att knapparna är rätt?
Och är Keyboard 1 är det vänster eller höger?
Och om det nu är stängt centrum på båda. Ska jag då dra någon kabel någonstans för att få tryck?

Nu blir det lunch i alla fall.

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537800 Keyboard 1 borde vara vänster, sågknappeb blir då på högerpalleten.
Nu liknar de nåt, du får där uppmaningen att stänga helt som sen ska kvitteras med såg har jag för mej för att diametermätningen ska bli kalibrerad.
Är det konstanttryck utan elstyrning av pumpen på malvan?
Isf borde de räcka med att parallella arbron med kranventilen

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#537828 Det är inte kontant tryck. Så jag tänker dra en kabel från pos 1 till ”någonstans” på Malwan.

Just nu är mina knappar helt fel. Knivar in, ut är rätt men jag måste felsöka mera. Hade hoppats sätta gripen på en vippa. Men den har bara tre kopplingar. Den verkar behöva fyra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

pcrNiklas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537842 malwan har väl lastkännande system. Borde finnas en aktiveringskabel från arbron som ska stänga rundpumpningsventilen orginal. Koppla in arbron parallellt med kranventilen och sen sätter du en 2/2 ventil på ett T till LS slangen som går till arbetspumpen på malwan. Borde stå LS vid utgången på kranventilen så ser du att du är rätt. Sen sätter du en 1/4" slang från tryckslangen som går till arbron till 2/2 ventilen. Aktiverings signalen som användes till att stänga rundpumpningsventilen använder du till att aktivera 2/2 ventilen. Då kommer du få nåt som heter falsk ls tryck och pumpen kommer vinkla ut. vips olja till arbron. Hoppas att jag fick ihop det någorlunda förståligt.

Avatar Fallback

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

pcrNiklas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537844 ritade ihop en liten förklaring

Avatar Fallback

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537850 Vi har en enklare lösning, du kan koppla in en kabel i IQAN på Malwan för att aktivera LS-signalen. Det är en ingång på MD3- displayen, men vet tyvärr inte vilken det är. Jag får kolla det imorgon:-)

Avatar Fallback

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

pcrNiklas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537856 Är det pwm styrd arbetspump på malwan?

Avatar Fallback

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537857 Nej men vi har en magnetventil för konstanttryck som vi använder till midjelåset. Då trycksätts systemet mot kranventilen och då får vi tryck till aggregatet om T-kopplingen sitter på p-ledningen.

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#537862
swetrac skrev:Vi har en enklare lösning, du kan koppla in en kabel i IQAN på Malwan för att aktivera LS-signalen. Det är en ingång på MD3- displayen, men vet tyvärr inte vilken det är. Jag får kolla det imorgon:-)


Avvaktar det svaret då. Som ni kanske sett på bilden så har jag grenat ut tryck och retur på vagnsdelen innan hydraulpaketet

Jag har förresten vippor som kan styra mankarna om man kör ris. De verkar vara kopplade förbi det mesta. Då jag kör den och samtidigt kniv in och ut så rör det sig.

Kan nog bli en ledigdag i veckan. Känns ju så nära nu ...

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537865
Sisyfos skrev:Det är inte kontant tryck. Så jag tänker dra en kabel från pos 1 till ”någonstans” på Malwan.

Just nu är mina knappar helt fel. Knivar in, ut är rätt men jag måste felsöka mera. Hade hoppats sätta gripen på en vippa. Men den har bara tre kopplingar. Den verkar behöva fyra.

Grip, menar du hållklorna eller gripfunktionen på hela aggregatet?
Borde vara samma tråd som matar bägge och en från varje tillbaka , alltså 3tråd och då borde en 3lägesvippa fungera.

In en gammal tråd står de att grön är för att öppna o orange/vit stänga och bägge matas från brun/vit

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#537870
Grip, menar du hållklorna eller gripfunktionen på hela aggregatet?
Borde vara samma tråd som matar bägge och en från varje tillbaka , alltså 3tråd och då borde en 3lägesvippa fungera.

In en gammal tråd står de att grön är för att öppna o orange/vit stänga och bägge matas från brun/vit


Jag menar hela aggregatet. Och färgerna är som jag också kommit fram till. Så här är mitt schema.
1544389865_53eae3fb-f278-4d4a-8915-3a7bb6568cb1.jpeg
1544389865_d560a0ae-32a8-4cde-8b2b-d441817a46de.jpeg


Så jag tycker det ska funka. Nu är jag inne på att löda loss och bara lägga ihop trådarna. Jaja, nya tag till veckan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Pecka80  
#538145 Kul projekt, det här må ja följa

Användarvisningsbild

Re: Malwa 460 och arbro 350 stegmatare

Sisyfos  
#538155
1544595385_b4ed0297-7ee2-4409-95ad-1131192b07a3.jpeg


Testanordning 1a. Det visade sig att den datakabel jag använt inte är lik den som använts tidigare. Någon var korsad. Så orange hel och halv är grön och grön är orange. Lite svårt att hitta men nu tror jag faktiskt alla funktioner är på plats. Tror också jag löst det med att kalla på tryck. Det är nära nu :d

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).