Traktorer och processorer

Nyckel

12 inlägg 2877 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nyckel

Yggersryd  
#537163 Hej skogsforum.
Jag har en fråga gällande en traktornyckel som jag på något okänt sätt fått händerna på. Jag undrar om nån kan veta varifrån den ursprungligen kom ifrån.
Brevid nyckeln som det står Lucas på så ligger en slags gummiprofil som nyckeln lätt sätts in i när den inte används.
Tacksam för svar☺



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Nyckel

eqlazer  
#537164 Passar nog flera modeller. Ser väldigt lik ut den vi har till en MF35.

Avatar Fallback

Re: Nyckel

rikard_e  
#537167 Det är till ett lucas tändningslås. Tror du kan sätta den i de flesta traktorer fram till 2000-talet och de flesta maskiner fram till 1990-talet.

Avatar Fallback

Re: Nyckel

ned  
#537187 Och på en Valtra årsmodell 16 !!!

Användarvisningsbild

Re: Nyckel

Göt  
#537215 och är det den nyckeln så går det utmärkt att platta till en 4" spik och använda som nyckel... :-b

Avatar Fallback

Re: Nyckel

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537231 Passar i min valtra -00 och Hydrema -84. Dessa nycklar är ett skämt, i min 805a satt iaf samma som i Volvos bilar.
Behöver du ett tändningslås till nyckeln har oie 😉

Användarvisningsbild

Re: Nyckel

Kse  
#537233 Ja detta är en standard nyckel från Lucas, se den mer som en "startknapp" än en stöldsäkerhetsanordning.

Användarvisningsbild

Re: Nyckel

JohannesG  
#537235 Skulle tro att det även är samma nyckel i vår Valmet 702 från 1972.

Avatar Fallback

Re: Nyckel

tallen100  
#537269
Kse skrev:Ja detta är en standard nyckel från Lucas, se den mer som en "startknapp" än en stöldsäkerhetsanordning.

En "startknapp" som går att ta ur för att ärligt folk inte ska låna traktorn :wink:

Avatar Fallback

Re: Nyckel

tallen100  
#537271
JohannesG skrev:Skulle tro att det även är samma nyckel i vår Valmet 702 från 1972.

Det är det säkert, har för mej det satt såna i äldre Valmet skogsmaskiner iaf..
Och i mycket annat...

Användarvisningsbild

Re: Nyckel

sundelius  
#537316 Ja det är en sådan nyckel i farsans Valmet 205 iallafall

Användarvisningsbild

Re: Nyckel

Kallkällene  
#537330 Lucas nyckel sitter även i en MF 35a samt en International 475 som står hemma.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).