Skogsvagn (Huggarvagnar)

K.T.S - rejäla vagnar och kranar?

22 inlägg 7500 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: K.T.S - rejäla vagnar och kranar?

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536180 Hej!
Skall beta av några av funderingarna som dykt upp här.

Stödben som slår i vridhuscylindern. Ja det var den mänskliga faktorn. Fixturer är bra om de används... Det är bra om problem reklameras omgående.

5,3 och 6,4 m kranen är samma grundmodell (utan eller med utskjut) så tippbenägenheten är densamma för bägge om man lyfter max last på resp max räckvidd.

Många stöttor är vanligt i andra länder. I Frankrike lev vi ofta vagnar med 16 stöttor!

Mina anställda är väl intrimmade och kommer stå för kontinuiteten i verksamheten fr o m nästa vecka.

MVH
Morgan

FTG
Avatar Fallback

Re: K.T.S - rejäla vagnar och kranar?

339  
#536727 Är det genomtänkta lösningar för att byta och fylla på olja i vridhuset på kts kranar? Finns det bottenplugg för avtappning etc?

Farma har ju haft kranar som idiotiskt nog saknat avtappningsplugg där man tvingats suga upp eller vända kranen upp å ned för att få ut gamla oljan..

   TS
Avatar Fallback

Re: K.T.S - rejäla vagnar och kranar?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536733
Morgan Nordin skrev:Hej!
Skall beta av några av funderingarna som dykt upp här.

Stödben som slår i vridhuscylindern. Ja det var den mänskliga faktorn. Fixturer är bra om de används... Det är bra om problem reklameras omgående.

5,3 och 6,4 m kranen är samma grundmodell (utan eller med utskjut) så tippbenägenheten är densamma för bägge om man lyfter max last på resp max räckvidd.

Många stöttor är vanligt i andra länder. I Frankrike lev vi ofta vagnar med 16 stöttor!

Mina anställda är väl intrimmade och kommer stå för kontinuiteten i verksamheten fr o m nästa vecka.

MVH
Morgan


Har du någon bild på en "Fransk vagn" vore intressant att se :o

Avatar Fallback

Re: K.T.S - rejäla vagnar och kranar?

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536929 339: Du har PM
Flisaren: Se bilder!
MVH
Morgan

Avatar Fallback

Re: K.T.S - rejäla vagnar och kranar?

Blivande snickare  
#536946 Häftiga bilder Morgan! Varför vill dom ha så många stöttor?
Ser ju mer ut som ett genomskinligt flak sådär :D

Avatar Fallback

Re: K.T.S - rejäla vagnar och kranar?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536975 Jisses, hugger dom bara meterved?

Användarvisningsbild

Re: K.T.S - rejäla vagnar och kranar?

källshult  
#536981 Ja det är korta längder var i Frankrike år 2000 och skotade ut vindfällor kommer inte riktigt håg längderna ca 2m var det iallafall och det var noga med längden typ 2 till 3 cm i övermål. Den skojare till arbetsgivare jag körde för hade tagit ner en gammal spindel som var helt slut i aggregatet så det var mycket problem var där lite mer än en månad sen gav jag upp och åkte hem

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).