totte skrev:Vad menas med "pulsgivaren"?
Om den får för mycket är den feljusterad eller så läcker nålventilen eller så är hävarmen till membranet felställd.
Instämmer, aldrig startgas till tvåtaktare. En tesked 2T-bensin på luftfiltret istället.
totte skrev:Nej, det finns inget som skall ge tryck i tanken. Det är nog tankluftningen du pratar om, den slang som skall se till att det kommer in luft när besnsinen sugs ut.
Om det är stopp i det lilla hålet i förgasarflänsen så får inte pumpmembranet i förgasaren impulser från vevhuset och då pumpas det inte fram bensin. Är du säker på att den får för mycket bensin?
Motorelias skrev:totte skrev:Nej, det finns inget som skall ge tryck i tanken. Det är nog tankluftningen du pratar om, den slang som skall se till att det kommer in luft när besnsinen sugs ut.
Om det är stopp i det lilla hålet i förgasarflänsen så får inte pumpmembranet i förgasaren impulser från vevhuset och då pumpas det inte fram bensin. Är du säker på att den får för mycket bensin?
Tidigare idag när den fick för mycket tog jag bort avgasboxen o drog i startsnöret så kom det ganska så mycket bensin ut.
totte skrev:Ok, det låter som en rejäl genomgång av hela systemet behövs. Inte så lätt att ge nån diagnos på såna problem utan att ha sågen på arbetsbänken.
Mange skrev:Det finns impuls ledning i insuget. Det ät till för att tryck ska vandra från vevhus till pump på förgasare.
Mange skrev:Då pumpar det inte