Logistik, Transport

Lås till vägbom

33 inlägg 18029 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lås till vägbom

JoTh  
#533934
hlb skrev:Förlåt mina brister i Geografi, men när jag gick i folkskolan fick vi bara lära oss att norr om Jönköping var det troligen bebott. Senare i livet fick jag erfara att man inte kunde ha syntetgummi i slangarna på bilen (Lycksele 1966 i -42 gr) och det var den hårda vägen med bilbärgare.


Vi hade troligen inte samma NO lärare i småskolan!
För söder om oss fanns Uppland med mycket större sädesåkrar och där åkrarna tar slut i söder kommer man till människobyn Stockholm, där folk bor uppe på varandra i stora silos med fönster, för det inte finns några åkrar att tröska säd på.
Söder om det fanns Skåne bland annat och det bör kanske tillhört Danmark. :d

Idag är man mer världsvan och förstår även vad en Norrman kommer ifrån och vad han säger.

Användarvisningsbild

Re: Lås till vägbom

Davvi  
#533951
hlb skrev:Förlåt mina brister i Geografi, men när jag gick i folkskolan fick vi bara lära oss att norr om Jönköping var det troligen bebott. Senare i livet fick jag erfara att man inte kunde ha syntetgummi i slangarna på bilen (Lycksele 1966 i -42 gr) och det var den hårda vägen med bilbärgare.


Under - 40c börjar kylan påverka på allvar, sådär lagom kul att starta bilen för att åka till jobbet då. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Lås till vägbom

hlb  
#533988 Alla garage var upptagna, men den lille smålänningen grävde ett hål i en stor snövall utanför hotellet, som passade exakt till framdelen av Volvon och kom man bara hem sent och åkte tidigt gick det fint. En gång frös bakaxeln fast. Bilen var ju servad i Stockholm. Tur man var ung och frisk.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).