Traktorer och processorer

Grålle problem

3 inlägg 3280 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Grålle problem

Robban_e21  
#532369 Hej alla kunniga. Köpte mig en grålle nyligen och har börjat gå igenom den lite. Hittade ett skapligt fel häromdagen och det va att det inte fanns nå olja i växellådan. Tog bort koppen till kraftuttaget och det rann ur olja där. Beställde ny packbox och packning samt lager och rev ur axeln och bytte det och trodde det va bra så (men inte då). Slog i diesel i lådan för att skölja ur den på gammalt skit men fick bara i typ 6-7 liter sen hörde jag hur det skvala under traktorn. Rinner diesel ur ett litet hål under kopplingen. Frågan nu är måste jag dela traktorn? Vad är det som gör att det rinner ur? Är det packbox på axeln från lådan som är kass?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Grålle problem

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#532403 Bästa sättet är att kontakta någon av fergusonklubbens "grålledoktorer" :)] finns ett antal utspridda över landet www.fergusonklubben.se de bistår med råd och dåd...

Användarvisningsbild

Re: Grålle problem

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#532404 Utgående axel från växellådan är troligen felkälla. Dom är lätta att dela. Är du medlem i fergusunklubben så fins beskrivning som du kan följa

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).