Skogsnyheter

Om klimat och skogsbruk på radion

4 inlägg 1460 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Om klimat och skogsbruk på radion

Torbjörn Johnsen  
#532337 Vetenskapsradion Klotet har just nu ett avsnitt om skogen i klimatdebatten. Tomas Lundmark från SLU deltar samt företrädare för WWF. Lyssna här:

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1 ... ramid=3345



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Om klimat och skogsbruk på radion

Vilsten  
#532349 Har precis lyssnat igenom hela reportaget. Bra och väl balanserat inslag med påläst programledare som ställde vettiga frågor till alla parter.

Stärkte mig i min plan på att försöka öka produktionen på min fastighet, framförallt genom att avveckla mina gamla bestånd med i stortsett obefintlig tillväxt och ersätta med förädlat material.

Användarvisningsbild

Re: Om klimat och skogsbruk på radion

Mellberg  
#532363 Staffan Jacobsson, Skogforsk satte 1 - 0. Tomas Lundmark SLU gjorde 2 - 0 på straff. WWFs representant snubblade på mållinjen och gjorde självmål så det blev 3 - 0 till skogsbruket.

Naturskyddsföreningen och Skydda Skogen hade båda röda kort, efter ruff och filmningar senaste matcherna och fick inte vara med.

Till och med Ulf1 kommer att vackla i sen övertygelse och riskerar även han rött kort året ut.

Heja vårt Svenska trakthyggesbruk, otroligt att vi gjort det mesta rätt i produktionsskogsbruket de sista hundra åren.

Avatar Fallback

Re: Om klimat och skogsbruk på radion

Vilsten  
#532371 Måste ändå säga att WWF's representant gjorde ett bra intryck för att komma från bevarande sidan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).