mån 05 nov 2018, 22:10#532129
Om reservdelsillustrationen stämmer med din maskin bör det vara pos.8 på den första bilden,
som är avtappningskopplingen i botten på tanken.
Kolla om du inte har en snabbkoppling där.
Det sitter bara en snabbkopplingshane,troligen med ett dammskydd i plast.
Passande slang att tappa ur med är påfyllningslangen till hydrauloljepåfyllningspumpen.
Vakumpumpen startas med en knapp i hytten, med oval elips och en pil, om jag minns symbolen rätt.
Det är felaktig logik på aktiveringen av vakumpumpen rent konstruktionsmässigt,
men inte helt förödande trots att det inte är en korrekt funktion!
Men se till att den är avstängd efter servicearbeten, för att inte åsamka onödig kavitation i hydraulsystemet vid varje uppstart.
Vakumpumpen går endast att starta då dieselmotorn är avstängd.
Men lämnas brytaren på kommer den att start direkt då maskinen stängs av och tändningen står i typ P.,
då det inte är en hållfunktion som släpper kretsen.
Har du instruktionsboken så kan du se hur knappen ser ut för att vara säker.
Kontrollera därefter att vakumpupen surrar och går.
Den sitter i nära anslutning till tankavluftningen uppe på hydrauloljetanken, och ser inte mycket ut för världen.
Kan närmast liknas med typ en svart liten spolarvätskepump!
Men slangarna från denna pump leder vidare till trevägs magnetventilen som har kontakt med tank och avluftningsfiltret också.