Traktorer och processorer

Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

12 inlägg 5484 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

amilack63  
#530822 Hej jag har ett problem jag har satt på tjoken på förgasaren men det verkar som att där fattas nått för tjoken ska väl stanna ute när jag dra ut den kan någon lägga ut lite bilder hur det ska se ut. Annars har jag målat och gjort min grålle så fin lite återstår vet inte hur man lägger in bilder här tacksamm för svar



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

zeetorg  
#530943 Vad är det för maskin som jävlas?

Användarvisningsbild

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

amilack63  
#530951 Hej jag har en grålle 52 jag har fotat allt innan jag tog bort delarna köpte renoveingskit till förgasaren men när det var gjort visade det sig att locket som reglerar luftintaget ej stängde sig så jag har köp ny förgasare jag vet att thokpinnen sitter rätt men där verkar fattas nått ändå/ Camilla

   TS
Avatar Fallback

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

zeetorg  
#531026 Ok då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. [emoji848]

Avatar Fallback

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

tallen100  
#531033 Nja den ska väl inte stanna ute, utan den åker in när du släpper den.. Grållar brukar inte vilja ha choke mer än någon sekund..

Användarvisningsbild

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#531091 Jo, den ska stanna ute tills man trycker in den. Högerhanden använder jag för att justera handgasen under start.

Användarvisningsbild

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

amilack63  
#531100 Fattar inte vad som är fel när jag drar i chocken gå den tillbaka igen fjädern på förgasaren drar ju tillbaka den förgasaren är helt ny jag ska ta foto imorgon. Jag haft traktor i många år utan problem men sen började den starta och dog gick att köra en bit sen hostade den förstod när jag tog av förgasaren att den tog in för mycket luft locket i förgasaren stängde inte riktigt så jag köpte ny och många andra grejer kunde lika göra vid traktorn ordentligt men så är detta som bekymrar mig tack för att ni svara / Camilla

   TS
Avatar Fallback

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

grålle-68  
#531102 På min grålle åkte chocken tillbaka om man släppte den en hand till chock och en till start/växelspak🚜

Avatar Fallback

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#531112 På min stannar choken ute om gasen står över halvt pådrag. Så startproceduren brukar vara halv gas, ut med choken och när den startar slår jag av på gasen med följden av att choken åker in.
När jag fick traktorn så fick jag hålla tillgodo med dåliga avlagda batterier och det är svårt att veva igång en grålle samtidigt som man håller choken med ena handen.

Användarvisningsbild

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#531300
grålle-68 skrev:På min grålle åkte chocken tillbaka om man släppte den en hand till chock och en till start/växelspak🚜

Hur sjutton startar du den med veven om du måste hålla i choken :?:

Avatar Fallback

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

grålle-68  
#531305 Jag vevade aldrig i gång den hade batteri i min

Avatar Fallback

Re: Förgasare o pinnen som reglerar bensinintaget

tallen100  
#531308
th skrev:
grålle-68 skrev:På min grålle åkte chocken tillbaka om man släppte den en hand till chock och en till start/växelspak🚜

Hur sjutton startar du den med veven om du måste hålla i choken :?:

Det går, har själv startat grålle med vev och hållit i choken med väster hand direkt vid förgasaren.
Man får sträcka lite på sej bara.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).