Motorsåg och handhållet

Kedja/svärd

62 inlägg 9576 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kedja/svärd

Ape  
#530527 Hallå där! Jag har funderat lite på att byta från husqvarnas svärd då jag tröttnat på den dåliga kvaliteten. När jag ändå är igång så skulle jag vilja testa en ny kedja så man har lite att jämföra med. Vad kör ni med för svärd/kedja?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Kedja/svärd

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#530529 Jag kör med Iggesundsvärd och Oregon 21LP-kedja sedan ett par år. Tyvärr verkar det som att Iggesund-svärden inte finns att köpa längre. jag köpte mina på Swedol men de finns inte där numera.

Avatar Fallback

Re: Kedja/svärd

Lindveden  
#530532 Kör med STIHL svärd o kedja. Har provat nya Oregon powercut kedjan som ska motsvara hva xcut kedjan och är väldigt nöjd me den med,även fast den e några kr billigare än Stihls grejer

Användarvisningsbild

Re: Kedja/svärd

anersimyra  
#530535 Tsumurasvärd med oregon 21BPX eller Huskvarnas H25 kedja.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Kedja/svärd

Lindveden  
#530537 Oregon har även någorlunda svärd me som speedcut och versacut serierna

Användarvisningsbild

Re: Kedja/svärd

Ape  
#530542
th skrev:Jag kör med Iggesundsvärd och Oregon 21LP-kedja sedan ett par år. Tyvärr verkar det som att Iggesund-svärden inte finns att köpa längre. jag köpte mina på Swedol men de finns inte där numera.
Har varit inne på iggesund med, har mailat dom och hoppas att man kanske kan få tag på ett sådant.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kedja/svärd

Palakangas  
#530545
Ape skrev:
th skrev:Jag kör med Iggesundsvärd och Oregon 21LP-kedja sedan ett par år. Tyvärr verkar det som att Iggesund-svärden inte finns att köpa längre. jag köpte mina på Swedol men de finns inte där numera.
Har varit inne på iggesund med, har mailat dom och hoppas att man kanske kan få tag på ett sådant.

skogsutrustning.se har utförsäljning av Iggesund sågsvärd till motorsåg.

Avatar Fallback

Re: Kedja/svärd

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#530565 Oregon speedcutsverd virker å vera ganske bra, lette og. Kjedet eg brukar er x cut frå Husqvarna.

Användarvisningsbild

Re: Kedja/svärd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#530572 Oregon Control cut och 21Kedja i BPX eller LPX tycker jag funkar.
Finns andra men kluriga o hitta och inte alltid jämn kvalisort.

Användarvisningsbild

Re: Kedja/svärd

Ape  
#530644 Tack för alla svar! Blev ett iggesund 18 tum+73lpx till 572:an och sen för 550 så blir det nog oregon svärd/21lpx. Fanns dessvärre inga iggesund för 0.325 [emoji50]

   TS
Avatar Fallback

Re: Kedja/svärd

Hema  
#530647
Ape skrev:Tack för alla svar! Blev ett iggesund 18 tum+73lpx till 572:an och sen för 550 så blir det nog oregon svärd/21lpx. Fanns dessvärre inga iggesund för 0.325 [emoji50]

Varifrån köpte du?

Användarvisningsbild

Re: Kedja/svärd

Ape  
#530651
Hema skrev:
Ape skrev:Tack för alla svar! Blev ett iggesund 18 tum+73lpx till 572:an och sen för 550 så blir det nog oregon svärd/21lpx. Fanns dessvärre inga iggesund för 0.325 [emoji50]

Varifrån köpte du?
Gårab/skogsutrustning.se. Verkar vara en bra sida med rimliga priser [emoji5]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kedja/svärd

Björn T  
#530677 Till 572 hade jag valt oregon powercut svärd med den nya EXL 3/8 kedjan. Och till en 550 oregon speedcut svärd och kedja.

Användarvisningsbild

Re: Kedja/svärd

Ape  
#530703
Björn T skrev:Till 572 hade jag valt oregon powercut svärd med den nya EXL 3/8 kedjan. Och till en 550 oregon speedcut svärd och kedja.
Ska testa exl nästa gång jag byter kedja på den, har även varit inne och spanat på tsumura svärden och dom verkar vara intressanta också [emoji5]

   TS
Avatar Fallback

Re: Kedja/svärd

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#530722 Mi meining er å prøva c 85 på 572 sagå di

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).