Skotare

Valmet 830. -03

7 inlägg 3813 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 830. -03

Karkebo  
#530484 Skärmen har slocknat i bland men nu är den död men maskinen funkar som vanligt. Vad gör jag för att få i gång den igen.
Mvh Karkebo



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Valmet 830. -03

totte  
#530508 Letar kabelfel och glappkontakt.

Avatar Fallback

Re: Valmet 830. -03

JoTh  
#530550 Kablagefel är väl det första, kolla därefter spänningsmatningskontakten.
Kan även vara så att kontakten suttit lös tidigare och blivit utsatt för mekaniska brytningar.
Då kan stiften på spänningsmatningskortet sitta löst i sina lödningar.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 830. -03

fredrikolofsson  
#531876 Skickade en med samma fel till värmlands it service .. får se vad dom hittar för fel i den!

Användarvisningsbild

Re: Valmet 830. -03

Karkebo  
#531947 Ha 911ans skärm där för några år sen. Den vart väldigt seg att starta upp gör otillåtna saker och måste startas om och inland måste jag ut och bryta huvudströmmen och hoppas att den nyktrar till. Ingen lyckad reparation
Mvh Karkebo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 830. -03

Karkebo  
#557216 Ringde till Värmlands IP och frågade om jag fick komma dit med skärmen. Det var bara att komma dom skulle laga skärmen medans jag väntade ( är en resa på 70 mil turoretur ) jag hade konster att det var strömförsörjningen som bar glapp någon stans i datoren. Vart mycket trevligt mottagen och han började felsöka. Det var ett stift löst i kretskortet. Efter 3 Tim var det repat o klart. Datorn funkar nu som ny. Efter 5 års trassel och 13.000:- i repkostnader. Underbart att det funkat nog bekymmer med den stormfällda skogen. Men nu är den upphuggen o framkörd 911an och 830in har gjort ett bra jobb. Så nu leker livet igen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 830. -03

Karkebo  
#557217 830ins skärm skruvade jag sönder och det var två flatstift som inte var riktigt påsatta. Pillade på dom och nu funkar den bra.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).