Socialt (mer om oss)

Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november!

46 inlägg 12953 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november!

Torbjörn Johnsen  
#530098 Efter att vi presenterade nyheten om rekordgranen i Mölnbacka har vi fått många förfrågningar om att få se det fantastiska trädet. Därför har vi nu beslutat att köra en exkursion till området den 8 november för er som är intresserade.
För er som ev kommer långväga ifrån försöker vi få till ett bra hotellerbjudande på hotell Best Western Gustaf Fröding i Karlstad natten 7-8 november. Programmet ser preliminärt ut så här:

Avresa i egna bilar från hotellet kl. 9.30
För er som möter upp i Mölnbacka träffas vi i ”stora korsningen” kl. 10.00.

Därefter en exkursionsrunda där vi tittar på lite olika intressanta bestånd inkl. beståndet där jättegranen (samt några exemplar runt 47-48 metersnivån och lite andra godsaker växer).
Skogsforum bjuder på enkel korvlunch under dagen.

Ev hotell bokar ni och betalar själva, i övrigt är det kostnadsfritt. Vi behöver däremot ett PM med bindande anmälan så att vi vet hur många som kommer. Om intresset är stort måste vi begränsa men kan då göra en ny runda lite längre fram. Först till kvarn gäller.

Vi kan garantera en närmast religiös skogsupplevelse!
Två kända SFO-profiler och en jättegran



Senast redigerad av Torbjörn Johnsen tis 30 okt 2018, 10:24, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Hema  
#530161 Det är en torsdag om jag räknar rätt? Kan tyvärr inte komma. Kommer ni filma lite som hos trevlige hlb?

Avatar Fallback

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Susanne N  
#530229 Hoppas det blir något mer tillfälle, är tyvärr bortrest den 8:e 😢

Avatar Fallback

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Larsi  
#530250 Jag kan tyvärr inte heller men vi kanske kan ha en träff till våren eller försommaren
Mvh Lasse

Avatar Fallback

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#530254 Kan inte då heller men det här blir väl en årlig tradition 🙃

Användarvisningsbild

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Torbjörn Johnsen  
#530260 Ja, självklart kan vi ordna fler träffar. Granen står nog några år till :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Torbjörn Johnsen  
#530941 Pushar lite mer för möjligheten att hänga med till Mölnbackagranen och att få se ett fantastiskt skogsbestånd (med bl a Sveriges högsta gran, tall och klibbal) den 8 nov. Mer info i trådstarten.

   TS
Avatar Fallback

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Izabela Mocarska  
#531148 :-bd
Torbjörn Johnsen skrev:Efter att vi presenterade nyheten om rekordgranen i Mölnbacka har vi fått många förfrågningar om att få se det fantastiska trädet. Därför har vi nu beslutat att köra en exkursion till området den 8 november för er som är intresserade.
För er som ev kommer långväga ifrån försöker vi få till ett bra hotellerbjudande på hotell Best Western Gustaf Fröding i Karlstad natten 7-8 november. Programmet ser preliminärt ut så här:

Avresa i egna bilar från hotellet kl. 9.30
För er som möter upp i Mölnbacka träffas vi i ”stora korsningen” kl. 10.00.

Därefter en exkursionsrunda där vi tittar på lite olika intressanta bestånd inkl. beståndet där jättegranen (samt några exemplar runt 47-48 metersnivån och lite andra godsaker växer).
Skogsforum bjuder på enkel korvlunch under dagen.

Ev hotell bokar ni och betalar själva, i övrigt är det kostnadsfritt. Vi behöver däremot ett PM med bindande anmälan så att vi vet hur många som kommer. Om intresset är stort måste vi begränsa men kan då göra en ny runda lite längre fram. Först till kvarn gäller.

Vi kan garantera en närmast religiös skogsupplevelse!

Kommer jätte gärna.

Avatar Fallback

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Izabela Mocarska  
#531149 Jag vill komma den 8 november kl.9.30 på parkeringen och sedan köra att titta på skogen med Er.

Hälsningar
Izabela Mocarska :-bd

Användarvisningsbild

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Ewa  
#531174 Följer gärna med på exkursionen, så vill anmäla 3 personer som möter upp i Mölnbacka. Mvh Ewa

Användarvisningsbild

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Torbjörn Johnsen  
#531179
Izabela Mocarska skrev:Jag vill komma den 8 november kl.9.30 på parkeringen och sedan köra att titta på skogen med Er.

Hälsningar
Izabela Mocarska :-bd


Trevligt! Då ses vi på parkeringen till Gustaf Fröding kl. 9.30. Välkommen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Torbjörn Johnsen  
#531181
Ewa skrev:Följer gärna med på exkursionen, så vill anmäla 3 personer som möter upp i Mölnbacka. Mvh Ewa


Ni är alla välkomna! Vi ses i Mölnbacka-korsningen den 8:e november kl. 10

   TS
Användarvisningsbild

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Björnolov  
#531220 Hej! Jag hänger gärna med på exkursion den 8e november. Jag bor i Molkom och ansluter i
korsningen i Mölnbacka kl. 10,00.

Mvh Björn Einarsson 070-3950607

Avatar Fallback

på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november!

valmet-patu  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#531350 Ses kl 10 i Mölnbacka!/
Valmet-patu

Användarvisningsbild

Re: Följ med på SFO-exkursion till rekordgranen 8:e november

Samlarn  
#531379 Kan man preliminärt boka in sig på detta? Jag är inte 100 på att jag kan komma loss då jag har folk från England här 5-7 för att testa nya mätinstrument ( vi ska mäta neråt och inte uppåt som ni :-b ) och vet inte när vi är klara den 7:e så jag hinner kom hem te Värmlann i tii.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).