Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680076 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#524077 Tänkte bara använda då det är mindre tempskillnad mellan inne o utomhustemp, samt bara i början innan naturligt drag uppnåtts. Mer som en drag-startare. Men det blir nog ingen, med lite framförhållning kommer man långt. Idag gick det bra o starta brasan, lite mindre ved i första inlägget.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#524079 Har du bra drag normalt sett så finns ingen anledning att krångla med fläkt. Bara att ta det försiktigt när du skall tända efter ett längre uppehåll.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

TimmberJack  
#529553 Frun klagande på äggen jag gjorde mig till med att koka till frukost idag ( tilläggas ska att det var första gången för mig)
Hon frågade hur jag kunde få dom så gröna.
Tja sa jag. Jag frågade hur länge ett ägg skulle koka o fick svaret ca 4 minuter. O eftersom jag kokade 10 stycken så kokade jag dom i 40 minuter. =))

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#529573 Jag glömde av mina ägg en gång. Hörde plötsligt ett poppande från köket. Visade sig att hälften av äggen bestämde sig för att hoppa ur kastrullen.. :) Luktade inget vidare i köket.. 👎

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#529579 Hörde talas om en som ville ha ett löskokt ägg. Men hur länge han än kokte sitt ägg så mjuknade det inte.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#529593
JensSkoog skrev:Bra det finns en norrman på Forum som kan fylla på i den här kategorin :mrgreen:
1531457913_hengerdragboy_12_07_18_(2).jpg

Hade varit en sväng på sopen, och skulle bara titta på något i byggvaruaffären.
Backade in för att parkera, och glömde slepvagnen som ställde sig på tväran :lol: :lol:

Nån gång måste ju vara den första, men det blir lite jobb att rikta draget :wink:
Blev bara några små repor på bilen.


Min gamla chef råkade ut för ungefär samma...
Han var storrökare, så en dag han var ute i bilen så åkte han förbi ett litet snabbköp, kom på att han skulle köpa cigg, perfekt där var en parkering precis utanför, när han svängde in small det bakom bilen, han tittade i backspegeln och kom på att släpkärran var med....

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Värmlänning  
#529623
Brorsan skrev:Jag provar att länka ett klipp från facebook som är högaktuellt.
Olle
https://www.facebook.com/niklas.anderss ... 4715452962

Kan inte se klippet! Någon som har en annan länk?

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#530102 Trot eller ej men nu har jag gjort min första fadäs 😉 .
Skulle gallra imorse och högg en tank sen hade jag en öppnad i huggarkojan som jag tankade ur.
Efter en halvminut började sågen röka rejält och jag tyckte det luktade fotogen av avgaserna.
Körde upp tanken iaf och bytte såg och tankade den ur samma dunk.
Samma fenomen,luktade fan av avgaserna och rykte rejält. Körde slut på.soppan och på vägen till dunken kom jag på en sak; tömde ju ur fotogenet ur kaminen i en aspendunk för att det inte skulle skvalpa ur i bilen när jag avslutade huggningen i våras.

Till mitt försvar; skrev fotogen på dunken med stor tuschpenna men det var för skumt när jag började i morse.
Jag har funderat vart fotogenet tog vägen när jag flyttade kojan också.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

jannee  
#530114 Förutom skillnad i lukt märkte du ingen större skillnad eller :?:
M.a.o. Aspen och fotogen nästan samma goja :grin:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#530115 Väl att sågen inte skar när den gick utan olja i soppan

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#530117 Ingen större skillnad och är inte fotogenet lite fett så det smörjer lite?

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

4bikes  
#530670 Det er mulig ingen tror det, men jeg skulle bare sjekke boggien-- :-ss
Berget av vinsj på krana

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Blivande snickare  
#530671 Antar att du tar andra sidans boggi en annan dag? 🙃

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#530682 Irriterad så det blev ingen bild...
Körde av larven på grävmaskinen precis innan jag skulle lägga av för dagen. Arrgghhh....
Brukar vara försiktig men ibland är det gjort på ett ögonblick. Körde i stenskravel och vidare ut i ett surhål. Typiskt!
Kan inte skylla från mig.
Vet ju vad jag ska börja med i morgon, haha!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#530698
DanK skrev:Irriterad så det blev ingen bild...
Körde av larven på grävmaskinen precis innan jag skulle lägga av för dagen. Arrgghhh....
Brukar vara försiktig men ibland är det gjort på ett ögonblick. Körde i stenskravel och vidare ut i ett surhål. Typiskt!
Kan inte skylla från mig.
Vet ju vad jag ska börja med i morgon, haha!

Vilket skitjobb :cry: :cry:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).