Traktorer och processorer

Valtra N92

25 inlägg 24732 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
patrol85  
#40099 Så är du nöjd med N92:an.

Hade en sådan på prov hemma,men tyckte att den var lite svag. Har beställt en N141 istället. Köpte rent köp- inget inbyte så det gick att pruta ganska bra. Det skall bli intressant att ut och prova. De har ringt från lantmännen och traktor står hos dem så jag skall ta mig dit någon dag oich hämta hem den.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40166
patrol85 skrev:Så är du nöjd med N92:an.

Hade en sådan på prov hemma,men tyckte att den var lite svag. Har beställt en N141 istället. Köpte rent köp- inget inbyte så det gick att pruta ganska bra. Det skall bli intressant att ut och prova. De har ringt från lantmännen och traktor står hos dem så jag skall ta mig dit någon dag oich hämta hem den.


Vad fick du betala för din N141?

Avatar Fallback
patrol85  
#40210 Jag köpte en N 141 Advance med lastare Valtra 55:a.

Utrustning utom org. Plåttank, hel och halvljus i hyttak, framaxelfjädring och hyttfjädring, ecospeed, hydraulist lyftlänk höger. Sedan följer de med pallgafflar och bakvikt runt 680` för detta.

Avatar Fallback
lassel  
#40430 Ja visst skulle de få vara lite mera hästar, men vill ha kort hjulbas och låg vikt så man kan inte få allt. en 141:a har ju helt annan kraft i motorn!
Är nog nöjd med den till det den blev beställd, har därför smala däck på den. Sen är motorn gjord så att den inte får röka, varför den verkar svagare än vad den är.

Tyvärr kan jag inte lägga upp bilder nu då min tjej har snott kameran 😡
Men det kommer.. hoppas jag

Lasse

Avatar Fallback

Re:

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52988
lassel skrev:Ja visst skulle de få vara lite mera hästar, men vill ha kort hjulbas och låg vikt så man kan inte få allt. en 141:a har ju helt annan kraft i motorn!
Är nog nöjd med den till det den blev beställd, har därför smala däck på den. Sen är motorn gjord så att den inte får röka, varför den verkar svagare än vad den är.

Tyvärr kan jag inte lägga upp bilder nu då min tjej har snott kameran 😡
Men det kommer.. hoppas jag

Lasse


patrol85, Lumberjack och lassel vad är era erfarenheter med nya Valtra traktorer?
Har ni provat något i skogen?

Avatar Fallback

Re: Valtra N92

valtra n101  
#53036 kör med en valtra n101 och har kör ut ett par lass nu och det har nog gått väldigt bra. körde förr med en valmet 6400 men n101 har lite sämre sväng radie men då mycket större mark fri gång

Avatar Fallback

Re: Valtra N92

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53039
valtra n101 skrev:kör med en valtra n101 och har kör ut ett par lass nu och det har nog gått väldigt bra. körde förr med en valmet 6400 men n101 har lite sämre sväng radie men då mycket större mark fri gång


Jag provkörde en N101 på skogs Nolia och tyckte att svängradien var lite dålig. Vad har du för däck på din N101?

Avatar Fallback

Re: Valtra N92

valtra n101  
#53079 38 tum

Avatar Fallback

Re: Valtra N92

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81309
valtra n101 skrev:38 tum


Ni som kör nya Valtra, lite bilder eller film vore kul.
Hur går dom att köra i kylan? Inga transmissionsproblem som med Claas?

Avatar Fallback

Re: Valtra N92

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96842 Bumpar tråden eftersom jag börjar bli alltmer sugen på att köpa en Valtra N91, N92 eller N101.
Vad tycker ni som kör någon av dessa traktorer?
Hur är dom i skogen?
Strular transmissionen vid kyla?
Dålig vändradie?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).