Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hjäälp en glipa i vridhuset

5 inlägg 2885 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hjäälp en glipa i vridhuset

Henrik Petersen  
#52772 Jag har et problem
Jag har ju nyligen köpt en beg. Malwa 350 griplastar vagn, och nu har det kommit en glipa i toppen af vridhuset, där kranpelaran
svänger rundt på vridhuset. den läkker även lite olja där.detta är ju iofs. en garanti fråga men sälgaren har, äfter at have bagärt
bilder på problemet och fået dom,valt at göra sig oanträfbarr. Han svarar värken på tlf. eller mail. Så jag får nok klare mig själva.
Jag har aldrig sett et vridhus inuti så jag har ingen aning om vad som har hänt , nogen forslag???

forsöker bifoga en bild

mvh Henrik
Bilder marts 09 030.jpg
Bilder marts 09 032.jpg
Bilder marts 09 031.jpg




   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjäälp en glipa i vridhuset

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52800 Är det malwa du inte får tag på ? eller är det nån annan säljare ? jag tycker inte du ska börja skruva med det själv, utan att försöka få tag i säljaren. Han kanske är i kina på inköps resa.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Hjäälp en glipa i vridhuset

Henrik Petersen  
#52849 Hej sågmek

Ja jag får väl lugna mig et tag til och se om han vaknar till :?:

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjäälp en glipa i vridhuset

Yanmar 1502d  
#52923 Hej Henrik!

Tyvärr har jag samma erfarenhet med Malwa. Stört omöjlig att få tag i. Men det resulterade att han bommade en affär på en plog och en slaghack. Ibland får man söka honom i veckor. Undrar hur han får kundkontakter som vill köpa. Testade till och med att ringa med dolt nummer.
Hoppas att det löser sig för dig!

Avatar Fallback

Re: Hjäälp en glipa i vridhuset

Henrik Petersen  
#52925 fik svar på mail igår kväll,med lite forslag på olika grejor jag skulle kolla. Har grejat lite med det idag, men det ser inte rigtigt
bra ut,men det går väl at lösa. Det finns en anledning till at han ikke gik at få tag på, och den har jag accepterat. Jag har ju forövrigt inte sagt at det var Malwa :?: :?: :P .

mvh Henrik

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).