Traktorer och processorer

Pris Valtra A4

14 inlägg 11030 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris Valtra A4

Cm1  
#494178 Håller på att titta på ny traktor och undrar därför om något fått ett pris eller vet pris på nya Valtra A4?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Pris Valtra A4

Pöllö  
#494209 Hej CM,

Kollat med lantmännen och Valtra Finland, priset jag fått är med lastare mellan 520- uppåt 700 ex.m beroende på utrustning. Ingen större skillnad på pris mellan länderna.

Dom ser riktigt fina på bild iaf:) Lite för mkt pengar för mig dock :/ new Holland T4 85 eller case farmall 85 kan man klippa en ny för 370ex moms nu. Men det är ju ingen Valtra..:)

Avatar Fallback

Re: Pris Valtra A4

Cm1  
#494243 Vilken storlek är det du tittat på?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pris Valtra A4

Pöllö  
#494257 Dem minsta, 74,84,94

Användarvisningsbild

Re: Pris Valtra A4

Camaro1969  
#523759 fått något offererat pris?

tänkte kolla på den modellen nån dag, med lastare då

Avatar Fallback

Re: Pris Valtra A4

boozt3d  
#528305 Jag var in och fick offert hos lantmännen på en Valtra A94HT. En lagermaskin med lastare utan någon extra utrustning. 585+moms. Inte verkar det som man får mycket för det priset, om man jämför med en Claas Arion 410, som man nu kan få ny för 525+moms.

Användarvisningsbild

Re: Pris Valtra A4

Camaro1969  
#528308 Har funderat på en NH td5.85 ja.. 400+moms ink lastare.. spartansk men inte nå datorer just som kan krångla:)

Avatar Fallback

Re: Pris Valtra A4

boozt3d  
#528342
Camaro1969 skrev:Har funderat på en NH td5.85 ja.. 400+moms ink lastare.. spartansk men inte nå datorer just som kan krångla:)


Jag köpte en sån faktiskt på deras kampanj nu
för 399 med lastare. Men ska byta bort den nu, komforten i den var sämre än Fiaten jag hade innan från 80-talet. Att det sitter en radio i den är ju ett skämt, omöjligt att höra den när man kör. Sen är dom byggda i Turkiet, och det syns kan jag säga. Så mitt råd är, lägg på en hundring, eller köp något begagnat för 400, då för du mycket mer traktor

Användarvisningsbild

Re: Pris Valtra A4

Camaro1969  
#528354 Tack för ärlig rescension, jag tror de ska va byggda på fiar från just 80 talet, 45-66 eller vad dem hette.

Jag kanske kan köpa din?

Om man kör 20-40 timmar per år gissar jag att en sån traktor räcker?

Avatar Fallback

Re: Pris Valtra A4

boozt3d  
#528365
Camaro1969 skrev:Tack för ärlig rescension, jag tror de ska va byggda på fiar från just 80 talet, 45-66 eller vad dem hette.

Jag kanske kan köpa din?

Om man kör 20-40 timmar per år gissar jag att en sån traktor räcker?


Absolut det är en bra traktor till lättare arbeten, men i min spannmålsodling var det inte rätt maskin.

Ja det beror på vad du vill ge för den, annars går den som inbyte på min nya traktor

Användarvisningsbild

Re: Pris Valtra A4

Camaro1969  
#528386 Aaha du kör den yrkesmässigt, då skulle du nog köpt en T5 kanske

Hur många timmar har den gått?

Lättare med finansiering om man köpet nytt gissar jag.. eller har du finansiering nu som kanske går ta över?

Avatar Fallback

Re: Pris Valtra A4

boozt3d  
#534554 Nej inte yrkesmässigt, det är en hobbyverksamhet. Men när man väl håller på så skaver det något fruktansvärt om man ska hålla på med grejer som inte håller måttet. Bytte till en beg av Claas Arion, som är rena Rolls-Royce i jämförelse med TD5 an

Användarvisningsbild

Re: Pris Valtra A4

Camaro1969  
#534556 okay, jag köpte mig en ford 7700, undrar om inte den är bättre tom :D

Avatar Fallback

Re: Pris Valtra A4

boozt3d  
#534570 Ja det är nåt visst med gamla fordar.:)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).