Motorsåg och handhållet

Husqvarna 572XP

241 inlägg 77071 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 572XP

anersimyra  
#527863
martiniholma skrev:En suverän såg som jag trivs fantastiskt bra med. Här med 24" och C85

Aj aj aj..akta ryggen..det där ” muskedundret ” måste du vila mot stammen och manövrera med benen.. :shock:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 572XP

röjar kalle  
#527867 Gammal och klen det är vad du är Käre Anders.Här ser du en grabb men stake :Det bådar gott inför framtiden. :wink:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 572XP

martiniholma  
#527870 Hehe, det som är det fina, den väger inte mycket mer än min 560 ;) Det framgår kanske inte så tydligt, men den kasar ofta på stammen och stöttas på benet, men det är inte alltid det smidigaste i knölig terräng. Man får anpassa sej.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 572XP

martiniholma  
#527871
röjar kalle skrev:Gammal och klen det är vad du är Käre Anders.Här ser du en grabb men stake :Det bådar gott inför framtiden. :wink:

👍🏻😂

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 572XP

anersimyra  
#527874
Här visar ” gamle Sören “ sin fina kvistningsteknik, och sin skojiga ” svinglisch ”.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 572XP

röjar kalle  
#527875 [quote="martiniholma"]Hehe, det som är det fina, den väger inte mycket mer än min 560 ;) Det framgår kanske inte så tydligt, men den kasar ofta på stammen och stöttas på benet, men det är inte alltid det smidigaste i knölig terräng. Man får anpassa sej.[/quote Jag har en 2260 den är min klätter såg vid sektion fällning. :grin:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 572XP

martiniholma  
#527876
röjar kalle skrev:
martiniholma skrev:Hehe, det som är det fina, den väger inte mycket mer än min 560 ;) Det framgår kanske inte så tydligt, men den kasar ofta på stammen och stöttas på benet, men det är inte alltid det smidigaste i knölig terräng. Man får anpassa sej.[/quote Jag har en 2260 den är min klätter såg vid sektion fällning. :grin:

Låter bra! Fint när det tuggar undan 👍🏻😁

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 572XP

Hema  
#527878
anersimyra skrev:https://youtu.be/xX9Xj0faq3g Här visar ” gamle Sören “ sin fina kvistningsteknik, och sin skojiga ” svinglisch ”.. :-bd

Kanon och lite Hans Roslingsvengelska. 👍

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 572XP

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#527881 Bra video typisk amerikansk med advarsler i fleng. Hovedrolleinnhavaren snakka engelsk i beste Thor Heyerdahl stil for dei som har hørt han.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 572XP

Stampep  
#744854 Ni som har denna såg är ni nöjda nu efter några år? Inga standardfel på dessa?
Någon som provat xp och xpg? Enligt spec väger dom lika mycket 🤔

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 572XP

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#744862 Eg har tilgang på ei 572 xp, brukar ho ikkje så mykje men avogtil til og fella ei og anna stor Gran. Fungert greit så langt iverfall men skulle eg hatt ny større sag i dag trur eg det hadde blitt stihl 400. Trur eg hadde klart meg utan handtaksvarme.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 572XP

Robban_2003  
#781430 Kört min 572 XPG hårt ett tag nu, snabbaste bästa sågen jag upplevt hittills

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 572XP

Sågomanen  
#781432 Jag har kört de flesta Husqvarnas proffssågar. 572xpg är trevlig. Jag behåller dock min 576xpg eftersom jag tycker den är kraftfull, inte tung för sin effekt och driftsäker. Varför slutade de tillverka den? Avgasvärden, allmänt behov av att lansera något nytt?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 572XP

ahnders  
#781437 Min 576XPG har oxå gått bekymmersfritt i många år, mycket bra fällsåg... 🌲 🌳 💪

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 572XP

PRN  
#781442 Trevligt med lite nytänk är dock inte alls förtjust i hur de nya sågarna ser ut med kurvorna överallt ungefär som dagens bilar kontra åttiotalet he var då snyggare förr i mina ögon om jag köper en 70kubikare så får det bli den äldre som har Linjerna kvar .
Vikten spelar ingen större roll int för mig åtminstonde jag har hellre tyngd i nått än någe lätt (åtminstonde angående maskiner ) då slipper en gymmen !

Här är en fråga till de flesta som äger någon av ovannämnda maskiner i 70kubiksklassen är det 20tummssvärden som gör ett trevligare arbete med maskinerna ?

Ja vad jag känner å ser så blir det ett trevligare flyt i längre svärd ?

Mvh PrN

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).