Motorsåg och handhållet

stihl ms260 inkontinent

10 inlägg 4026 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

stihl ms260 inkontinent

Arvid0  
#527696 min 260 har runt 10 år på nacken och har tjänat mig mycket väl. nu börjar den dock läcka både olja och bränsle. tycker det är svårt att se vart. Någon som vet om det är vanligt och vad som brukar behöva göras? i så fall kan jag beställa hem delar innan jag skruvar isär den, brukar bli bäst resultat så...



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: stihl ms260 inkontinent

JensSkoog  
#527765 Om den läcker bränsla utan att det är svårt att hålla den i gång, gör att jag inte strax tänker förgassar och bränsleslangar. Kolla noga om det finns någon spricka i tanken (kan vara mycket svårt att se)och om pakningen på tanklocket och luftningen är ok.

Senn kollar du genomföringen av slangen från förgasar ner i tank. Ofta blir det lite dårlig tätning där när åren kommer på. Har du en bra StihlÅF när dig, kan han säkert berätta vilka slangar du borde köpa, eller om han har rep.set med det som behövs.

Olja som dryper lite får man ofta bara rekna med på en så gammal såg, om det inte är så enkelt som tanklocket. Enligt mig är det inte värd det att skruva isär allt och senn upptäcka att det fortfarande dryper olje :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: stihl ms260 inkontinent

Arvid0  
#527777 nä lite så jag tänker med... den läcker när den står plant som dom ska. går helt ok så jag tror slangar är ok. hellre då tanken har någon spricka. finns det sprängskisser på någon sida till dom? jag googlar...

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl ms260 inkontinent

JensSkoog  
#527786 Hej @Arvid0
Om du inte hittar något när du goglar, så berätta
för mig, så ska jag fixa och skicka med PM.

Användarvisningsbild

Re: stihl ms260 inkontinent

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#527938 Kolla tankluftning.

Användarvisningsbild

Re: stihl ms260 inkontinent

Arvid0  
#527943
Mange skrev:Kolla tankluftning.
men läcker det via den om sågen står plant?

här hittade jag skisser: https://www.diyspareparts.com/parts/sti ... s/ms260-d/

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl ms260 inkontinent

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#527968 Det har hänt. Har mer med tryck o temp o göra än nivåer och läge.
Är ledningar och tank tätt så är luftning på tur o kollas, är den ok då får man provocera fram problemet.

Avatar Fallback

Re: stihl ms260 inkontinent

dwurg  
#528039 Min 260 är precis lika. En tom 5litersdunk passar väldigt bra att skära upp och ställa sågen i. Inte för att den slutar läka men man slipper söl i bilen iaf.

Användarvisningsbild

Re: stihl ms260 inkontinent

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#528080 De är samma såg bara olika variationer.

Användarvisningsbild

Re: stihl ms260 inkontinent

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#528081 Finns lite olika tankventilationer. Minst tre på 026, två till på 260.
Här är två till förutom den tidigare i tråden.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).