Arbetskläder för skogen

Kläder som skyddar mot getingar

4 inlägg 6139 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kläder som skyddar mot getingar

Umea  
#527629 Jag har flera gånger i sommar i samband med röjning blivit anfallen och stucken av jordgetingar.

Min erfarenhet är att skinnhandskar med tyg på ovansidan funkar inte, getingarna sticker igenom tyget.

Tycker även att bältet på röjsågs-selen borde vara så hårt åtdraget så att de stoppar getingarna.

Men tyvärr inte heller det hindrar getingarna att anfalla kroppen. Nu kan det nog även vara så att getingarna finns

under kläderna men i samband med att man tar av selen så anfaller dom.

Hur ska man skydda sig mot anfall av jordgetingar ?

Hur ska man klä sig och vilka material är att föredra ? Tacksam för tips !

Va rädd om Er och Ha en Bra vecka !

Hälsningar från Umeå



   TS
Avatar Fallback

Re: Kläder som skyddar mot getingar

Blivande snickare  
#527630 Går nog inte att klä ut de jävlarna om man ska kunna göra nånting. Bara att se till att snabbutlösningen på selen är bekant för muskelminnet å sen lägga benen på ryggen fort som bara den.

Användarvisningsbild

Re: Kläder som skyddar mot getingar

anersimyra  
#527713
Blivande snickare skrev:Går nog inte att klä ut de jävlarna om man ska kunna göra nånting. Bara att se till att snabbutlösningen på selen är bekant för muskelminnet å sen lägga benen på ryggen fort som bara den.
och det är ju bekant för “ muskelminnet ”.. =)) =)) det spelar fan ingen roll att man övar på att lösa ut det, varenda gång de anfaller så flyger man ur skogen med röjsågen flaxande runt sig.. =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Kläder som skyddar mot getingar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#527733 När jag klipper häck. Så brukar man va å peta i nåt getingbo.

Trots att jag har kortbyxor. Så vill dom sticka genom strumpan. :shock:

I somras blev det en double. En i varje. :x

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).