Arbetskläder för skogen

ergonomiskt huggarbälte

24 inlägg 9885 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ergonomiskt huggarbälte

özach  
#527607 hej . såg annons från Oregon om ett nyutvecklat huggarbälte ! både bälte å hängsla som skulle avlasta vekryggen . Lät bra , har nån här köpt å testat ? mvh özach



   TS
Användarvisningsbild

Re: ergonomiskt huggarbälte

Vardon  
#527609 Köpte ett på gallringsdagarna men inte testat än

Avatar Fallback

Re: ergonomiskt huggarbälte

VimekarenLastEdition  
#527612 Spännande å höra om det passar till män med större buk där ryggen är frisk än så länge men bältet vill inte sitta uppe :)

Avatar Fallback

Re: ergonomiskt huggarbälte

VimekarenLastEdition  
#527613 Är det detta ni pratar om?

Användarvisningsbild

Re: ergonomiskt huggarbälte

sundelius  
#527618 Japp
Jag köpte också på Gallringsdagarna (mest för att @Vardon är min idol :smile: ) test om två veckor

Användarvisningsbild

Re: ergonomiskt huggarbälte

Grålle52  
#527619 Men det där husqvarnabältet som visades då?

Avatar Fallback

Re: ergonomiskt huggarbälte

majasally  
#527620 Köpte ett sånt Oregonbälte på noliamässan i Piteå i somras från Bamsesågen. Tycker det sitter perfekt på kroppen. Skönt o kunna hänga av allt snabbt. Stora fickor medföljer så det ryms t.o.m en liten vattenflaska.Det enda negativa är väl att fickorna är påhängda med typ krokar o kan hängas av om man t.ex lägger ned det på marken. 5/5

Användarvisningsbild

Re: ergonomiskt huggarbälte

Vardon  
#527624
sundelius skrev:Japp
Jag köpte också på Gallringsdagarna (mest för att Vardon är min idol :smile: ) test om två veckor


Du ville bara komma före jens.....

Man skulle kunna ha sprayburk i det och jg ska visa det för en kollega imorgon flr miljömätning. Jag har fått dem att vilja ha regnskyddet till hjälmen så snart har jag gjort skogshuggare av dem. :-)

Avatar Fallback

Re: ergonomiskt huggarbälte

skogslaban  
#527625 Hej, Jag har Erlingshuggarväst som Skogma säljer det tycker jar är toppen. Där sitter alla verktyg i västen

Avatar Fallback

Re: ergonomiskt huggarbälte

Blivande snickare  
#527628
Grålle52 skrev:Men det där husqvarnabältet som visades då?

Kommer till salu först kring jul enligt herrarna i montern.

Avatar Fallback

Re: ergonomiskt huggarbälte

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#534420 Köpte också ett Oregon huggarbälte på gallringsdagarna. Har nu använt det och kommer med ett litet utlåtande.
Det bästa med bältet är det jag hoppades på, att det avlastar höfterna. Bältet hänger fint på axlarna och när man spänt fast midje-remmen och bröst-remmen sitter det behagligt utan att hindra rörligheten.
Fickorna fungerar men saknar hål i botten på någon ficka så klaven går ner längre i fickan. Det går såklart att lösa genom att göra ett hål eller fixa en egen hållare.
Någon frågade om midje-remmen "räcker" och det tror jag den gör för många.
Kan såklart mäta midje-remmen om någon är intresserad.
Kommer att fortsätta använda bältet. Återstår att se hur det fungerar över tid.

Användarvisningsbild

Re: ergonomiskt huggarbälte

anersimyra  
#534425 Den enkla läderhängslan från skogma som passar ett vanligt huggarbälte fungerar förträffligt.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: ergonomiskt huggarbälte

T Landström  
#534429 Jag är och kommer nog alltid vara lite skeptisk till verktygsbälten i syntetmaterial...
När ska det komma ett riktigt bälte i skinn och läder... Som Snikki/FristadsKansas?

Användarvisningsbild

Re: ergonomiskt huggarbälte

anersimyra  
#534440
T Landström skrev:Jag är och kommer nog alltid vara lite skeptisk till verktygsbälten i syntetmaterial...
När ska det komma ett riktigt bälte i skinn och läder... Som Snikki/FristadsKansas?

Du menar ett sådant jag har runt midjan, Tobias.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: ergonomiskt huggarbälte

T Landström  
#534451
anersimyra skrev:
T Landström skrev:Jag är och kommer nog alltid vara lite skeptisk till verktygsbälten i syntetmaterial...
När ska det komma ett riktigt bälte i skinn och läder... Som Snikki/FristadsKansas?

Du menar ett sådant jag har runt midjan, Tobias.. :-bd


Nu menade jag ett ergonomiskt ;) För ditt ser ut som en "vanligt" ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).