Traktorer och processorer

SERIÖS TRAKTOR ÅTERFÖRSÄLJARE

5 inlägg 2648 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

SERIÖS TRAKTOR ÅTERFÖRSÄLJARE

ulfgustav  
#527493 Beställde i slutet av mars månad en ny traktor, löftet var leverans inom ett par veckor, det dröjde med leverans ca 2 månader innan traktorn kom, vid leverans saknades avtalad dokumentation och det var några småfel, vilket jag påtalade och tillslut kom det avtalade (använde som påtryckning att endast delbetala traktorn, innehöll ett mindre belopp) Har under sommaren kört ett mindre antal timmar och det har fungerat, men för ca 3 veckor sedan började elländet. traktorn helt död efter rejäl undersökning så gick den starta, men felet eller felen kvarstod, anmälde detta till leverantören de skulle kolla med expert osv osv, har därefter både mailat och ringt ett flertalgånger utan att få annat än sms svar att man lovar återkomma. Traktorn känns inte trygg saknar bla arbetsbelysning och strax så är det snöröjnings dax. Traktorn i fråga är ny med 2 års garanti, återförsäljaren har varit i branschen i mer än 30 år. Jag blir frustrerad då inget händer. Vad fasen skall man göra???



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: SERIÖS TRAKTOR ÅTERFÖRSÄLJARE

ÅsaNisse  
#527495 Åk in till din ÅF med nyckel till traktorn och begär att få ut en motsvarande fungerande maskin till de fixat din.
Är det en seriös handlare så ser han nog till att fix din ganska omgående, om du åker dit och pratar med honom på plats. Telefon och sms i all ära, men det är inget som slår den personliga kontakten. Ta gärna med ett vittne till vad som sägs, ev som antecknar.

Avatar Fallback

Re: SERIÖS TRAKTOR ÅTERFÖRSÄLJARE

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#527496 Vad är det för traktor då ?

Avatar Fallback

Re: SERIÖS TRAKTOR ÅTERFÖRSÄLJARE

ulfgustav  
#527603 Vilken traktor det är är ovidkommande i detta läget, det är ett av dom större fabrikaten i europa.

   TS
Avatar Fallback

Re: SERIÖS TRAKTOR ÅTERFÖRSÄLJARE

H-P  
#527763 Du kan alltid kontakta Maskinleverantörerna ML, många av de större traktorhandlarna säljer under deras riktlinjer typ LANTBRUK 16. Finns det någon order eller köpekontrakt som stärker din syn på affären?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).