Grävmaskiner

Grävmaskin

60 inlägg 64206 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41942 Så här ser det ut för min del numera;) får plats me en eller 2 till likadana maskiner;) ja har ju valmet 615 som ja kan ha me mej på trailern när man behöver den på vissa jobb... så spar man lite hjulande....
20080426(001).jpg

Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42176 fin kärra där är prorider, har en likadan sj :smile:

Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

Prorider  
#42178
Valtra skrev:fin kärra där är prorider, har en likadan sj :smile:


Jo, den funkar finfint. Vad kör du med din då? :smile:

Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42179
Prorider skrev:
Valtra skrev:fin kärra där är prorider, har en likadan sj :smile:


Jo, den funkar finfint. Vad kör du med din då? :smile:


en volvo ec 45 :smile:

Avatar Fallback

Re:

Rolfo  
#44916
Prorider skrev:Vi brukar ha en Yanmar 5tonnare hemma. Den duger till mer än vad man tror. Dikar och bryter stubbar med den. Sedan att den är väldigt fin i hydraulik och i motor gör ju inte saken sämre.


Ja det var en fin kärra, hvilken producent lager den? Er det tipp på den, behövs kanskje inte?

Rolfo

Användarvisningsbild

Re: Re:

stegmaster  
#44941
Rolfo skrev:
Prorider skrev:Vi brukar ha en Yanmar 5tonnare hemma. Den duger till mer än vad man tror. Dikar och bryter stubbar med den. Sedan att den är väldigt fin i hydraulik och i motor gör ju inte saken sämre.


Ja det var en fin kärra, hvilken producent lager den? Er det tipp på den, behövs kanskje inte?

Rolfo

Du måste ha en henger med tipp etter min smak, da frakter du graver`n og kjører masse med samme henger+ at disse er billgere også. Kjøpte denne ny for 40000,-nok inkl,. høykarmer for 4år siden
Bild

By stegmater

Avatar Fallback

Re: Re:

Prorider  
#44955
Rolfo skrev:
Prorider skrev:Vi brukar ha en Yanmar 5tonnare hemma. Den duger till mer än vad man tror. Dikar och bryter stubbar med den. Sedan att den är väldigt fin i hydraulik och i motor gör ju inte saken sämre.


Ja det var en fin kärra, hvilken producent lager den? Er det tipp på den, behövs kanskje inte?

Rolfo



Det är en sprint i framdelen på flaket som man drar ur, då är det bara att svänga runt maskinen och lägga ut kranen lite försiktigt så tippar flaket upp. Hur enkelt som helst! Funkar riktigt bra också. :-bd Tyvärr har jag ingen koll på vilken som har byggt den, kan kolla upp det här i mellandagarna. :)

Avatar Fallback

Re: Re:

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45221
Prorider skrev:
Rolfo skrev:
Prorider skrev:Vi brukar ha en Yanmar 5tonnare hemma. Den duger till mer än vad man tror. Dikar och bryter stubbar med den. Sedan att den är väldigt fin i hydraulik och i motor gör ju inte saken sämre.


Ja det var en fin kärra, hvilken producent lager den? Er det tipp på den, behövs kanskje inte?

Rolfo



Det är en sprint i framdelen på flaket som man drar ur, då är det bara att svänga runt maskinen och lägga ut kranen lite försiktigt så tippar flaket upp. Hur enkelt som helst! Funkar riktigt bra också. :-bd Tyvärr har jag ingen koll på vilken som har byggt den, kan kolla upp det här i mellandagarna. :)


då lastar vi på lite olika sätt, jag brukar ha aggregatet och bladet bakåt, så larvar jag allra längst fram. innan flaket är tippat så har jag skopan 2-3 cm ovanför marken så det är bara att larva på tills de väger över och sen larva på igen. där du satte din skopa när du transporterar, kommer vi ha extra skoper istället, när det finns pengar till att köpa fler :roll:

fabrikat vet jag ej vad det är för något, jag har sett dom ett par gånger på blocket och är inte säker på att de stog nåt fabrikat

Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45223 här är en annons

http://www.blocket.se/vi/17286704.htm?ca=20_s

Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52706 Här finns ju tre grävare med 10+ ton

http://www.blocket.se/vi/20427410.htm?ca=16_s

http://www.blocket.se/vi/20474278.htm?ca=16_s

http://www.blocket.se/vi/20100954.htm?ca=16_s

Kostade inte mycket, men vad får man? Den H16 ser ut som jag kan fixa till en liten badsjö med. Man kna säkert laga till vägen efter att skotarna varit där. Men dikning i skogen? Lite väl stort va?

   TS
Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52709 ska du laga skotarvägarna i skogen eller är det skogsbilvägar du menar?... om det är skotarvägarna så får du bredda dom vägarna rejält om du ska återställa me en sån stor maskin... dom kanske är prismässigt vettiga men lite FÖR stor...
om det är så att du ska ha å återställa skogsvägar å dika lite å så kanske en traktorgrävare är mer vettig? men det kanske nån har tagit upp tidigare? själv är ja mer för mindre grävare mellan 5-7 ton om man nu ska grejja åt sej själv bara...

Användarvisningsbild

Re: Grävmaskin

gonzzos  
#52720 Hallå tror nog du är inne på rätt väg men kolla på H7-12 då får du en maskin som passar kanon till dom jobben.jag har en H9b som vart till stor hjälp i skogen efter stormarna och körskador.vill du markbereda så går det fin fint med.sen när du är klar i skogen tar du och gräver en liten damm där du kan sitta och titta på firrar och fåglar. :lol:
DSC01983.JPG

Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53025 Med denna skulle du nog kunna ett hål till Kina med :lol:

http://www.blocket.se/vi/20564607.htm?ca=16_s

Aningen för stor dig Mangan kanske :grin:

Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53027 Kanske... Vikt 53 ton...

   TS
Avatar Fallback

Re: Grävmaskin

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53028 Billig är den iallafall. :lol:

Kan ju undra vem som köper en sån i dessa tider? :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).