Arbetskläder för skogen

Var har ni mobilen?

23 inlägg 9599 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Var har ni mobilen?

sundelius  
#493056
Mangan skrev:Haha, det var mest på skämt! :shock: Men en sån innan för jackan, kanske? Bild på hur den sitter på dig, sundelius?

Svårt att ta kort med mobilen innanför jackan med hjälp av mobilen :lol:
Tror du fattar ändå

Avatar Fallback

Re: Var har ni mobilen?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493109 Nej! Jag är dum!! Du kan ju atid ta kort på fodralet när det hänger *utan* mobil... :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Var har ni mobilen?

Førland  
#493112 Har den i bukselommen,har en sonim som tåler det meste når jeg er i skogen som sikkerhet,iphone'n ligger i traktoren(har tvilling sim)

Användarvisningsbild

Re: Var har ni mobilen?

Vardon  
#493117 Eftersom jag har iphone som dör om det är under rumstemperatur i ett hipsterkök sim kokar hipsterkebab (pulled pork) så i traktorn på laddning, blåtand till hjälmen och jag får antingen förlita mig på siri och röststyrning eller att någon ringer.

Alt ha den i fickan och hoppas på det bästa och tänka sig lite för.

Avatar Fallback

Re: Var har ni mobilen?

MDin  
#493127 Misstänker vid närmaste eftertanke att den bästa platsen är i hjälmen! Ska kolla om den får plats direkt under skalet. Grejen är ju att jag kommer åt den vid fara och att den fungerar. Ett par resorband är inte svårt att applicera.

Användarvisningsbild

Re: Var har ni mobilen?

sundelius  
#493129
MDin skrev:Misstänker vid närmaste eftertanke att den bästa platsen är i hjälmen! Ska kolla om den får plats direkt under skalet. Grejen är ju att jag kommer åt den vid fara och att den fungerar. Ett par resorband är inte svårt att applicera.

Där har jag sökaren om jag har jour :lol:

Avatar Fallback

Re: Var har ni mobilen?

M Nilsson  
#526044 Jag jobbar tyvärr oftast själv och som kontorsråtta på grönbete med vindfällen = farligt.

Som säkerhet finns alltid mobilen med i framfickan. Man svettas ju en hel del (jag jobbar nog inte så energieffektivt) och finns dessutom i en av Sveriges regnigaste bygder så det känns alltid som om mobilen ska ha dött av fukt i slutet av dagen. Hade varit bra med en vattentät ficka bredvid fickan för första förband på huggarbältet. Då få man ha måttbandet på egen hållare och bara en sax, men det kan man leva med. HVA verkar inte ha några såna lösa fickor tyvärr.

Varande varm blir det bara skjortärmar i övrigt året om, så inga fickor på överkroppen tyvärr =(

Användarvisningsbild

Re: Var har ni mobilen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#526049 Jag har alltid luren i en plastpåse, antingen blir den blöt utifrån eller inifrån annars.
Bäst är ziplock påsarna, fick en drös såna med Sandvik-tryck från jobbet hade innehållt
nån sorts packningar. Bara just så stora så luren ryms in och ibland går det att svara
och prata med luren kvar i påsen. Normalt är den i bröstfickan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).