Motorsåg och handhållet

sätta i en tyngre vev axel i husqvara 260 motorsåg.

3 inlägg 1579 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

sätta i en tyngre vev axel i husqvara 260 motorsåg.

Hepo  
#525394 Hej har en husqvarna 260 motorsåg med dålig vevaxel tänkte ta en från 165 röjsåg den har samma slaglängd och allt förutom att den har större och tyngre vev slänger, har bara kollat lte snabbt ser ut och passa gick och snurra runt var inte många mm till godo, Kan detta funka i så fall blir det mera vrid men lite slöare tänkte mera som ett kul projekt. tror även att 165 vev axel är samma på 180 280 380 480 motorsåg har alltid undrat varför det är smörkanal i axeln på en röjsåg när den inte har något syfte men det här är nog svaret.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: sätta i en tyngre vev axel i husqvara 260 motorsåg.

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525768 Du kan ju prova, bättre lär det ju inte bli jämfört de kompromisser och prioriteringar Husqvarnas konstruktörer gjorde. Borde ju ge sämre acceleration, högre vikt, mer segdragning korta stunder, ta mer plats i vevhuset (dit bränslegaserna sugs in före förbränningen), ... osv.
Men prova får vi höra hur det gick.

Avatar Fallback

Re: sätta i en tyngre vev axel i husqvara 260 motorsåg.

Hepo  
#525791 hej blir inget måste ha vevaxeln i en 180 jag ropa hem plus bromsen och bränsletanken vill ha höger handskydd, spärr för ofrivillig gaspådrag. har en annan 180 som jag byggt om på samma sätt med långt svärd och 7 kuggs drev. den här ska ha kort svärd 8 drev så jag slipper skifta svärd.ska även sätta på oanvänd orginal mahle cyl och kolv som jag ropa hem.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).