Skogsvagn (Huggarvagnar)

MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

40 inlägg 25384 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525573 Har precis samma problem. Mowi 850 och deras vinsch. De gånger det krånglar tar jag en kofot och vickar fram och tillbaka(självklar utan motor igång).
Ska testa Morgans tips med en strypning få se om det hjälper.

Typ denna tänker jag med:
http://www.weimer.se/Shop/List/Strypventil/90/1

FTG
Avatar Fallback

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

Torpet16  
#525641 Berätta gärna här på tråden om Dina försök med strypventilen. Vi är inte ensamma med detta irritationsmoment på ett i övrigt väl fungerande skogsekipage.

Användarvisningsbild

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

Kallkällene  
#525657 Hej. Ursäkta om jag lägger mig i eran diskussion, men jag har en fråga, har köpt en sparsamt använd Mowi 12 tons årsmodell 2001 med 4567 kran, ehc, drift, broms. förra ägaren hade tappat bort fjärrkontrollen till vinschen, var kan jag få tag på en ny ? och är det samma till alla eller skiljer det sig mellan årsmodellerna ?

Användarvisningsbild

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

JohannesG  
#525671 Någon återförsäljare borde ha. Lantmännen, Staffans maskiner.
Fast det kanske är billigare om det går hitta universal vilket inte borde vara omöjligt. Vet inte riktigt vem som har.

Avatar Fallback

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525674
Torpet16 skrev:Berätta gärna här på tråden om Dina försök med strypventilen. Vi är inte ensamma med detta irritationsmoment på ett i övrigt väl fungerande skogsekipage.
Det ska jag göra. Hoppas jag hinner montera innan vinter :-).

Avatar Fallback

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525675
Kallkällene skrev:Hej. Ursäkta om jag lägger mig i eran diskussion, men jag har en fråga, har köpt en sparsamt använd Mowi 12 tons årsmodell 2001 med 4567 kran, ehc, drift, broms. förra ägaren hade tappat bort fjärrkontrollen till vinschen, var kan jag få tag på en ny ? och är det samma till alla eller skiljer det sig mellan årsmodellerna ?
På min sitter det en Åkerströms styrning.
http://www.akerstroms.se/
Annars kan man ju alltid skicka iväg ett mail med en bild på mottagaren till Mowi och se om de har några tips.

Användarvisningsbild

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

Kallkällene  
#525680
ocke skrev:
Kallkällene skrev:Hej. Ursäkta om jag lägger mig i eran diskussion, men jag har en fråga, har köpt en sparsamt använd Mowi 12 tons årsmodell 2001 med 4567 kran, ehc, drift, broms. förra ägaren hade tappat bort fjärrkontrollen till vinschen, var kan jag få tag på en ny ? och är det samma till alla eller skiljer det sig mellan årsmodellerna ?
På min sitter det en Åkerströms styrning.
http://www.akerstroms.se/
Annars kan man ju alltid skicka iväg ett mail med en bild på mottagaren till Mowi och se om de har några tips.


Ska ta kort på mottagaren i morgon och forska lite, jag trodde först Åkerström, men fjärrkontrollen skulle visst vara grå och gul.

Avatar Fallback

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525912 Jag fick prisuppgift förra våren på en gul/svart fjärr med fyra knappar. Till en 2010:s (har jag för mig) årsmodell. = 1010 kr. Överkomligt tycker jag.

Avatar Fallback

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

källefall8  
#525945 Skulle tro att det är en Teleradio -fjärr. Har köpt direkt från dom

Avatar Fallback

Re: MOWI radiostyrdvinsch - utmatning?

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#530800
Torpet16 skrev:Åren går men felet består. Hej Morgan på KTS . Kommer att få bruk för vinschen på min Mowi vagn nu efter höststormarna.

Det här med att få en tajtare strypning i motorn har jag inte lyckats få hjälp med. Tacksam för goda råd.


Missat denna... Inga konstigheter alls - du ber FTG att ordna en D-nippel (dvs en av adaptrarna mellan slang och vinschmotorn) med en tajtare strypning än standard. Peter Freudenthal på FTG vet vad detta är, ÅF är kanske mindre medvetna...

Morgan

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).