sön 26 maj 2019, 18:50#568063
Precis som ni sa så gjorde ny epoxi ingen skillnad, förgasaren har jag haft isär för fjärde gången men kan inte förstå vad som är fel, nålventilen är jag osäker på inställningen, den står i nivå med omgivande säte, den ska väl inte va högre upp? i nivå med packningens säte. Dom små "rensbrunnarna" har jag kollat, i den till lågvarvet är det tre små hål in till förgasaren i högvarvet ett hål och där sitter liten sil som jag bytt , har kollat alla hål med rensnål och sprutat startgas igenom. Har funderat på att ta bort den där lilla silen, kan den bromsa bensinen? ska det vara sil där? varför inte i lågvarvsbrunnen? det ena locket var inte hundra tätt från förra isärplockningen, med nagellack blev det tätt.
Har också provat förgasaren med vakummätare den sjunker lite över tid, från 0,5 till 0,1 på 10-12 minuter.
Nästa idé är att ta bort magnethjulet så man ser och kan kolla axeltätningen där, vid kedjedrevet är den tät.