Öppna kategorin

Kan man bogsera/bogserings starta en Volvo BM 430

5 inlägg 2985 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kan man bogsera/bogserings starta en Volvo BM 430

EdvinB  
#525081 Vi har en volvo bm 430 som står ute på en åker och inte vill starta. Men jag tänker att jag vill ta hem den innan jag börjar mecka med den. Så undrar om de går att bogseringsstarta den, eller bara bogsera den. Har hört att bakhjulen låser sig när den är avstängd, kan man typ låsa upp den igen eller nåt?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Kan man bogsera/bogserings starta en Volvo BM 430

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525083 Är den utan snabbväxeln så är det bara att dra

Användarvisningsbild

Re: Kan man bogsera/bogserings starta en Volvo BM 430

EdvinB  
#525087 Är inte säker på exakt vad de innbär, men kom på ett nytt problem, skopan är nere i marken så de går nog inte att bogsera den utan att starta de först.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kan man bogsera/bogserings starta en Volvo BM 430

Elfving  
#525095 En fräsch BM 430 med lastare och utan snabbväxel startas lätt trots skopa, fäst draglinan så att skopan åker upp en bit från marken när du drar! Växel hög tre gäller, lagom gas och stoppen intryckt såklart!

Användarvisningsbild

Re: Kan man bogsera/bogserings starta en Volvo BM 430

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525097
Elfving skrev:En fräsch BM 430 med lastare och utan snabbväxel startas lätt trots skopa, fäst draglinan så att skopan åker upp en bit från marken när du drar! Växel hög tre gäller, lagom gas och stoppen intryckt såklart!


Denna metod praktiserade vi någon gång när vi glömde att tanka vår 430, och det funkade fint...(Tankmätaren var paj, så det hände ett par gånger att vi körde slut på soppa... )

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).