Motorsåg och handhållet

Jonsered 410 manual, sprängskisser, specs ?

7 inlägg 7031 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jonsered 410 manual, sprängskisser, specs ?

Borsig  
#525024 Hej, fick tag på en gammal Jonsered 410 som jag tänkte skaka liv i. Jag vet ingenting om sågen och hittar noll info på nätet, så jag tänkte om någon vet var jag kan hitta sprängskisser, ritningar, manual, specifikationer etc?
Ju mer info desto roligare, Tack på förhand!
Mvh
Tobias



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 410 manual, sprängskisser, specs ?

Borsig  
#525026 Insåg precis att den hette 410 och inte 401 som jag googlade på, hittar lite mer nu... 😉
Men mer info är fortfarande intressant!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 410 manual, sprängskisser, specs ?

totte  
#525028 Här finns en broschyr om den: http://files.chainsawcollectors.se/down ... red410.pdf

Sprängskiss: http://ersatzteillisten.motoruf.de/Jons ... %20410.pdf

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 410 manual, sprängskisser, specs ?

Borsig  
#525034 Superbra! Tackar!
Lyckades inte få upp broschyren, men jag har reggat mig på forumet och skall försöka lite mer. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 410 manual, sprängskisser, specs ?

totte  
#525053
Borsig skrev:Superbra! Tackar!
Lyckades inte få upp broschyren, men jag har reggat mig på forumet och skall försöka lite mer. :)


Säg till om du inte får upp den så kan jag maila den.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 410 manual, sprängskisser, specs ?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525154 Broschyren ligger på min server här hemma. Det kan vara lite segt o få ner grejer ibland kanske.
Prova igen.
Jag har IPL o grejer med här nånstans. Finns två varianter av 410's svärdsupphängning.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 410 manual, sprängskisser, specs ?

Borsig  
#525977 Tjenare, när jag testade lite senare nästa dag så funkade länken. Tack så mycket för hjälpen!

Nu ska jag bara få tummen ur och börja skruva, alla tips om grejer som bör kollas över är också välkomna!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).