mån 09 apr 2018, 11:17#507523
Plockade av hjulen, körde ner rullen och justerade så de hamnade så exakt i mitten som jag kunde. För att armarna skulle stanna nere gjorde jag bara så att jag lät drivningen gå och så lade jag ur kraftuttaget, då hann det inte komma något tryck på andra sidan som trycker upp armarna.
Men det beter sig lika dant, de hoppar inte upp om det går för fort bakåt. Och de kan få för sig att slira lite när jag kör bakåt. Så det är något annat som påverkar detta, kanske något med geometrin som jag var inne på tidigare.
Att de inte hoppar upp är för mig är inte ett så stort problem, när driften används så kör man på den växel som passar, och när driften behövs finns det sällan anledning att köra fortare heller. Jag tror även att när det går trögt eller uppför så är det heller inte problem på backen, dock har jag inte dubbelkollat detta säkert än, har ju inte äns vetat om problematiken förrns nyss, men tror att det ligger precis på gränsen så att om kärran får lite extra fart när den går över en ojämnhet så gör det att det går lite för fort pga diverse mekaniskt glapp på vägen. Hitchkroken är ju inte den mest glappfria konstruktionen.
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II