Skogsnyheter

Stora Segerstad startar vuxenutbildning skogsmaskinsförare

4 inlägg 2613 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stora Segerstad startar vuxenutbildning skogsmaskinsförare

Fredrik Reuter  
#524719 Det har inte funnits någon utbildning där vuxna kan plugga till skogsmaskinsförare i södra Sverige. Tills nu. Stora Segerstad gymnasiet satsar nu på en vuxenutbildning för blivande skogsmaskinsförare.

Detta är något vi diskuterat på Skogsforum sedan starten och det verkar konstant finnas önskemål om att som vuxen vidareutbilda sig till skogsmaskinsförare. Är du intresserad av denna nya utbildning, skriv gärna några rader här i tråden.

Den nya utbildningen planeras att starta i början av 2019 och finansieras delvis genom Stiftelsen Seydlitz MP bolagen som går in med 1,6 miljoner kr. MP Bolagen bedriver bland annat sjöfart med import av massaved.

Mer info: https://www.vn.se/article/stora-segerst ... stnaderna/




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Stora Segerstad startar vuxenutbildning skogsmaskinsföra

rejser  
#524722 Kanske dags att sadla om. Hört några som har problem med att få tag i maskinförare

Avatar Fallback

Re: Stora Segerstad startar vuxenutbildning skogsmaskinsföra

Nelson81  
#524738 Jag gick en vuxenutbildning till skogsmaskinsförare på Stor Segerstad för 14 år sedan det var en väldigt bra utbildning . Kul att dom startar upp igen .

Användarvisningsbild

Re: Stora Segerstad startar vuxenutbildning skogsmaskinsföra

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#524742 Och jag gick där för 10 år sen.. roliga år minsann!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).