hlb skrev:Har kört Yamaha, Suzuki, Polaris och Goes av varierande storlekar. Har bara ägt Can Am. Sett verkliga tester i dragförmåga och ruskigt brant backe i USA. Samtliga stora fabrikat var med men Can Am var överlägsen. Därför blev det Can Am eller Bombardier som den första hette. Körde Suzuki på tvådagarskurs i avancerad körning i Kopparberg, Skillnaden vid hög fart i terräng var enorm. Dock var det några år sedan. Goes 800 testade jag i fjor och den var rätt hygglig tyckte jag.
Kvaliteten på Can Am är nog något sämre än på japanerna.
Alltid intressant med andras erfarenheter. Jag har ägt en Yamaha kodiak450 & nu en grizzly550 och testat en Polaris 800 lite lätt, så man har inte så mycket erfarenhet. Har lite svårt för Polaris hugg när man vill finköra, men den har en riktig hastighetsmätare och säger till när det är dax för service. Yamaha blev en helt annan maskin efter jag bytte hjul. Kommer bli neddrevning vid nästa service. Skaffade beadlockfälgar för att kunna köra med minimalt däcktryck, men det suger kraft. Dock betydligt mycket bättre grepp i marken.
Jag kör oftast med någon vagn efter och då blir kanske inte alla tester rättvisa, när dessa nästan alltid sker utan vagn. Det är underbart med mjuk fjädring i terräng, men har man vagn sjunker det bara ihop. Skulle gärna sett en ATV med stel portalaxel bak.