Motorsåg och handhållet

Husky 34 projekt... Hjälp!!

22 inlägg 6099 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husky 34 projekt... Hjälp!!

TrioBrake  
#523775
Mange skrev:Jocke har nog kanske lite delar till minimac.

Jag har nog en kubik delar till TML sågar.
Mest kåpor o så... kanske nån tändning med.
Denna är nog brytarlös. Vissa spolar sitter det stift i som man skruvar på tändkabeln. Just dessa har jag inte kollat eller ens försökt.
Kolla i hålet om det finns nåt som liknar en trallskruvsgänga i botten.
Tack Mange ska ta en titt

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husky 34 projekt... Hjälp!!

Jocke91  
#524771 Har nog delar till Husky 34, kanske även mini mac, har inte gått igenom det än. Har dock rätt fullt upp just nu så det är lättast att hämta det som behövs på plats.

Användarvisningsbild

Re: Husky 34 projekt... Hjälp!!

TrioBrake  
#524779 Tjena Jocke! Tack för erbjudandet.. även fast det nog allt vore roligt att få igång sågarna så är nog ändå 23 mil enkel resa lite väl mycket för mig [emoji16]

   TS
Avatar Fallback

Re: Husky 34 projekt... Hjälp!!

Markus  
#524889 har en fungerande Husky 34. Men den är rejält svårstartad när den har ståt eller när man kört slut på bränsle.
Nackdelen är manuell kedjesmörjning.

Markus

Användarvisningsbild

Re: Husky 34 projekt... Hjälp!!

TrioBrake  
#524899
Markus skrev:har en fungerande Husky 34. Men den är rejält svårstartad när den har ståt eller när man kört slut på bränsle.
Nackdelen är manuell kedjesmörjning.

Markus
Manuell kedjesmörjning är ju bara charmigt ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Husky 34 projekt... Hjälp!!

Jocke91  
#525184 Extra trevlig smörjning på dessa sågar när plastbiten längst ut på stången till manuell pumpen saknas.
Kan nog gå att skicka en tändning bara jag får lite mer tid till att leta fram en.

Användarvisningsbild

Re: Husky 34 projekt... Hjälp!!

TrioBrake  
#525385 Skulle uppskattas extremt mycket Jocke!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).