Öppna kategorin

Träff i norra halland och omnejd

80 inlägg 17833 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

Hema  
#523362 Nu drar jag. :)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#523424 Då var man hemma igen. 13-22 blev dagen idag. Om jag själv får tuta eget horn så tycker jag det blev väldigt lyckat.
Även några som inte kunde komma så var det en tapper skara kvar till slut som kom till backarna i nösslinge.

Vi kollade på röjning (som inte var så röjd). Om en gallring var en gallring eller ej (inspektorerna och ägarna delade inte riktigt åsikt där).
Ingen av oss kom fram till vad man ska göra med lärken, men eftersom många planterat så kommer det nog växa fram något ändamål.
Personligen så blev jag imponerad över hur mycket man kunde få ut av en snabb överblick med drönare (tyvärr granbarkborre)

Vid middagen var alla överens om att röjning och plantering var det som fanns mest att spara in på om man gör det själv.

Vi fick också höra vad en sur smålänning kan hitta på.

Va fick ni andra med er?

Samt att vi siktar på 30 mars för nästa tillfälle.

   TS
Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

Hema  
#523432 Ja det blev riktigt bra och vädret hade vi med oss. Tusen tack för en bra träff och val av restaurang. Det var givande att ni hade bjudit in virkesköpare, det gav en extra dimension på samtalen. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

hlb  
#523446 Tusen tack för en fin och intressant dag i ett helt fantastiskt landskap, där inte ens smålänningen kunde klura ut hur man skulle få ner timret från berget.

Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

frågande och vetande  
#523454 Måste få stämma in i den allmänna kören här, och säga tack för dagen och ett fint initiativ. Roligt att få komma upp och träffa dig och sambon på marken för att se hur ni har det med era speciella förutsättningar. Ser fram emot nästa träff :-bd

Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

certis  
#523455 Instämmer helt med föregående inlägg mycket bra initiativ
roligt att gå i skogen och prata om vad man ska göra och hur man utför åtgärderna
Intressant att se drönaren i aktion samt att få se ansiktena på forumisterna
Så ett stort tack till Oskar och Anna :-bd
Ser fram mot nästa träff

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#523489 blog/rejser/index_b-7996.html

Jag passade på att skriva en liten sammanfattning. Om ni andra lade upp bilder så posta gärna dom i tråden

   TS
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

Skogrates  
#523558 Tack för ett kanonevent! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

Torbjörn Johnsen  
#523566 Intressant med återkoppling här på skogsforum och kul att se bilder på er. Det verkar vara växtlig skog där ni har er mark! Nästa gång blir det nog ännu fler. Här kan du räkna in en :-bd

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

Brazze  
#523586 Jätte bra initiativ av Oscar, som nybliven skogsägare lärde jag mig väldigt mycket under denna träff :-bd

Stort tack till alla som var med

Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

frågande och vetande  
#523840 Någon som möjligtvis lade på minnet vad det var för modell på drönaren? Blev lite såld på denna idé.

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#523845
frågande och vetande skrev:Någon som möjligtvis lade på minnet vad det var för modell på drönaren? Blev lite såld på denna idé.


Det var väl en dji phantom nått. @hlb får svara, han hade ju likadan.

Måste säga att vi också funderar allvarligt på det, vi glömde ju kolla var på kartan barkborreträden va, så nu får vi ju irra runt på måfå...

   TS
Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

Hema  
#523848
rejser skrev:
frågande och vetande skrev:Någon som möjligtvis lade på minnet vad det var för modell på drönaren? Blev lite såld på denna idé.


Det var väl en dji phantom nått. @hlb får svara, han hade ju likadan.

Måste säga att vi också funderar allvarligt på det, vi glömde ju kolla var på kartan barkborreträden va, så nu får vi ju irra runt på måfå...

Det är bra, då lär ni er marken än bättre. Eller klättra upp på någon av alla bergstoppar, så ni kan blicka över marken. :)

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

hlb  
#523858 DJI Mavic Pro Platinum Fly More Combo, heter min, men den är ju snart ett år så det kommer nya versioner. Min kostade 12200 + moms.

Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

frågande och vetande  
#523863 Tack ska ni ha! Blir till att kolla närmare på detta. Mycket pengar för en "leksak" säger frugan...vi får se. :-ss

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).