Arbetskläder för skogen

Underkläder?

13 inlägg 4383 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Underkläder?

Anders Engström  
#522987 Kära vänner! Problem som följer
1: mina bomullskalsonger blir fort blöta (av svett) vid skogsarbete, detta är inte bra, någon som har tips för kortkalsonger, syntet eller ull?

2: nästa lager, understället i syntet delar sig i ryggen mellan tröja och långkalsonger. Detta är inte bra. Jag har provat onepiece från xxl, typ hockeyunderställ, men trots att jag bara är 175 cm är tom XL för kort i ryggen, jag får en massa tyg upp i rövskåran. Nån som har annan modell eller hur gör ni?

Hjälp
Anders Engström



   TS
Användarvisningsbild

Re: Underkläder?

anersimyra  
#522994 Inget under när det är riktigt varmt, nackdelen är förstås att getingarna når in i rövskåran med gadden.. =)) när det gäller funktionsunderställ så stoppa ner tröjan i långkallingarna så ” låser ” det samman det hela och glipar inte i ryggen. En kamrat kör med strumpor och kallingar i bambufiber och tycker det funkar fint.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Underkläder?

r93  
#522998 Ombyte är riktigt skönt!

Användarvisningsbild

Re: Underkläder?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523000 Är det kallt, eller blött, så är ju ull väldigt skönt. Finns ju varianter med förlängd rygg. Annars är ju ombyte inte fel.

Ull har ju fördelen att det inte luktar, samt att det värmer även när det fuktigt. Däremot lämnar ullens slitstyrka en del övrigt att att önska. Dessutom är ju ullen lite knölig att tvätta, men tack och lov behöver inte ullen tvättas särskilt ofta.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Underkläder?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523002 Ull ull og atter ull, utan ull blir da berre tull.

Avatar Fallback

Re: Underkläder?

peacericht  
#523034 Vad gäller kalsonger kan jag verkligen rekommendera Under Armour. De bekvämaste jag någonsin ägt och grymt bra när det är varmt. Har alltid sådana på mig när jag tränar eller jobbar i varma miljöer:
https://www.underarmour.eu/en-se/mens-ua-original-series-15cm-boxerjock/1277238.html

De har en variant som är extra sval/ventilerad också:
https://www.underarmour.eu/en-se/mens-armourvent-mesh-series-6-boxerjock/1326770.html
men jag tycker nog de "vanliga" är bekvämare till vanligt bruk.

Användarvisningsbild

Re: Underkläder?

Bax  
#523055 Jag gillar också bambukallingar när det är varmt och svettigt.

Avatar Fallback

Re: Underkläder?

axwell  
#523061
Bax skrev:Jag gillar också bambukallingar när det är varmt och svettigt.


Att svettiga ullkläder skulle lukta mindre än andra har jag inte märkt, snarare så att tanken på blöt hund infinner sig.

Bambuunderkläder sägs tåla mer innan det luktar gammal svett och det kan jag tänka mig stämmer.
Jag har bara 1 underställ av bambu så det statistiska underlaget är svagt.

Vintertid tycker jag att dom håller värmen dåligt.

Användarvisningsbild

Re: Underkläder?

Anders Engström  
#523065 Således inte bomull i kalsongerna! Ull eller syntet eller bambu verkar bättre.
Nån som kör med onepiece som nästa lager?

Med vänlig hälsning,
Anders Engström

   TS
Avatar Fallback

Re: Underkläder?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523190 Edvin i serien Helge använde sig av gummikalsonger, kan det kan vara något :grin:

Användarvisningsbild

Re: Underkläder?

anersimyra  
#523205
1535660516_b23efaae-e745-405c-ba95-1789292cdd32.jpeg
. Varför inte heldräkt i gummi.. :-bd :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Underkläder?

torbjorn_2150  
#523208 Med sågskyddsklass? Och snorkel för sågen :-)

Användarvisningsbild

Re: Underkläder?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523275 Perfekt för tareskogen! :-bd
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).