Motorsåg och handhållet

Motorsågskurs i Pajala i december 2017

20 inlägg 5063 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Motorsågskurs i Pajala i december 2017

majasally  
#522738 Ja då fick man äntligen fingrarna ur....... Syltburken.
Gick motorsågsutbildningen här i Kiruna fre-sön. Vi var 5 st varav en sågat knappt någonting. Har lärt mig mycket av en väldigt kunnig utbildare, Trädfällarna i Kiruna.
Vi började på fredag m teori o genomgång av utrustning samt teori prov.
Lördagen började med övningar av instick o fällskär mm. sedan ut i skogen för fällning av träd.
Söndagen någon övningsfällning o sen examination och alla 5 blev godkända. Han som inte sågat något tidigare hade en otrolig kurva uppåt o tyckte själv att det var bland det roligaste han gjort. Kul att se!
Fick även möjlighet att provköra lite olika sågar bl.a Husqvarna 560, trimmad 562 m 20 tums svärd [emoji7] , 572 m 20 tum och Stihl Ms462 . Känns lite löjligt m sin egen 346 o 13 tum [emoji18]. Blir nog att höja ribban lite o nu tror jag att jag vet vad nästa blir.

Det var ett nöjt gäng som åkte hemåt på EM. Lite dåligt m bilder eftersom nån glömt o ladda telefonen. (Det gör nog inget för jag hade nog ändå inte klarat av att lägga in några..)

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Motorsågskurs i Pajala i december 2017

Erre  
#522752 Gratulerar till kortet. :ymparty:
Kul med kurs med bra ledare. Då ger det alltid lite även för den vane.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskurs i Pajala i december 2017

Kse  
#522756 Bra jobbat! 💪

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskurs i Pajala i december 2017

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522793 Kul att ni fick prova olika sågar och även en trimmad, det hade jag gärna gjort åxå.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågskurs i Pajala i december 2017

Blivande snickare  
#522803 Snyggt jobbat, bra när det verkligen känns att man har nytta av kursen! 😃👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).