Motorsåg och handhållet

Tändmodul Jonsered 2150

5 inlägg 2038 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tändmodul Jonsered 2150

Avslutat-01  
#522467 Jag har en 2150 med startproblem
Den har tidigare startat men varit omöjlig att få igång varm.

Den får bränsle och stiftet är nytt

Finns det något sätt att kolla tändmodulen?

Jag har en multimeter men vet inte hur jag ska mäta



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tändmodul Jonsered 2150

jannee  
#522483 Int för jag begriper speciellt mycket, MEN. Hade tidigare en 435 Jonsered som var väldigt svårstartad när den blev varm. Exempelvis gick den ALDRIG att starta när man tankat, gick så långt att jag ALDRIG stängde av sågen, den fick gå på tomgång medans jag tankade. Så höll jag på i flera år, ställde sedan undan sågen, köpte en ny 2051.
Fick för några år sedan för mig att fixa startproblemet på 435:an. Startade sågen körde en tank för att därefter stanna sågen för att tanka och se vad som sedan skulle ske - självfallet startade sågen på FÖRSTA draget. :oops:

Avatar Fallback

Re: Tändmodul Jonsered 2150

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522489 Köpte ny såg 2051...
Har ju tyckt tidigare att du är visionär. Det stämmer, du är redan förbi 2051[emoji1]

Avatar Fallback

Re: Tändmodul Jonsered 2150

jannee  
#522494 Ja man var redan långt framme på den tiden :grin:
http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/e ... enDocument
Matchar väl dagens "supersågar"

Användarvisningsbild

Re: Tändmodul Jonsered 2150

totte  
#522501 Tyvärr svårt att kolla modulen med en multimeter. Elektroniska grejor har rätt konstiga värden på det mesta man försöker mäta.

435 är känd för att få ånglås, soppan kokar i tanken, det är nog det problemet du haft Jannee. Tror inte det är fallet med den här sågen, helt annan konstruktion.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).