Bilar

Skrotningspremie för dieselbilar på 40.000kr?

5 inlägg 7141 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skrotningspremie för dieselbilar på 40.000kr?

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#410022 Med ett bonus-malus system som kan införas 1 januari 2018
skulle man ge 60.000kr till inköp av elbil och ge en skrotningpremie på
40.000kr på en dieselbil.

Liknande förslag är på gång i övriga europa.
"If the plan is adopted, the incentive at the purchase of an electric vehicle will go down from 6,300€ to 6,000€, but an additional 4,000€ will be offered if the buyer is exchanging a 10-year or older diesel-powered car."
https://electrek.co/2016/09/30/tesla-li ... in-france/

Inför inte Sverige denna skrotningspremie, så kan det hända att Sverige dammsugs på gamla dieslar
för export.



   TS
Avatar Fallback

Re: Skrotningspremie för dieselbilar på 40.000kr?

jannee  
#410026 Du Zalman har allt lite för stora förhoppningar :roll: . MP gör istället tvärtom, höjer skatten på diesel och dieselbilar :mrgreen:
Tro aldrig att det ska bli LÖNSAMT att bli av med sin gamla dieselbil, nää de gör tvärtom, gör det så kostsamt som möjligt att nyttja en gammal bil.
MP och S är till för stadsbor och de som inga bilar har, kan förflytta sig kommunalt eller på andras bekostnad :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skrotningspremie för dieselbilar på 40.000kr?

tallen100  
#410027 Instämmer med jannee :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: Skrotningspremie för dieselbilar på 40.000kr?

fretchi  
#410139 Nog får de börsa upp med mer innan jag säljer min gamm'diesel. Billigare och mer bekymmersfritt bilägande finns knappast :smile:

Användarvisningsbild

Re: Skrotningspremie för dieselbilar på 40.000kr?

Byggonomen  
#522210 Kanske bilen har gått ner till värdet 40 000 kronor om 10 år :D om det blir förbjudet men då får man inte köpa någon ny bild under tiden utan behålla den man har.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).