Motorsåg och handhållet

stihl contra

13 inlägg 3721 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

stihl contra

Hepo  
#520134 Hej har en stihl contra jag tänkte försöka få igång men den är glapp i vevaxeln jag kan dra den ut och in när tar i svänghjulet men inte upp och ner då känns det inge glapp.är då ram lagerna dåliga.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: stihl contra

totte  
#520149 Ett visst glapp i axiell ledd är det alltid, alltså det kan röra sig några millimeter i axelns längdledd. Är det helt fast i radiell ledd, på tvären mot axeln, så är lagren med stor sannolikhet OK.

Avatar Fallback

Re: stihl contra

Hepo  
#520169 Blir nog så att jag skall strata upp den ser ut att var tillotson hl förgasare och mm gänga på de mesta fattas någon skruv mutter.
vevaxeln känns som du beskriver totte.

   TS
Avatar Fallback

Re: stihl contra

Hepo  
#522155 Hej fick i gång den i dag med nya membran och gick bra till plast vingarna på svänghjulet lossna hade limmat dom så nu åkte den tillbaka på samlarhyllan.
Även start fjädern var av så den hade jag fått böjt om och jag körde aspen så då vet jag att det går köra aspen på gamla sammlarsågar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl contra

johan eriksson  
#522157 Att hitta kylfläkt och startfjäder till den är nog inga större konstigheter om man vill ha igång den. Nu vet du ju att den går :-bd

Avatar Fallback

Re: stihl contra

Jocke91  
#522227 Har en som dörrstopp här hemma men minns inte om det sitter någon släkt kvar på den.

Användarvisningsbild

Re: stihl contra

JensSkoog  
#522249
Jocke91 skrev:Har en som dörrstopp här hemma men minns inte om det sitter någon släkt kvar på den.

:d :d
Ja, någonstan ska man ju ha släkten sittande :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: stihl contra

Jocke91  
#522277 Där ser man vad man kan missa på tangentbordet, får väl bjuda på den :lol:

Avatar Fallback

Re: stihl contra

Hepo  
#522577
johan eriksson skrev:Att hitta kylfläkt och startfjäder till den är nog inga större konstigheter om man vill ha igång den. Nu vet du ju att den går :-bd

ja bra gick den också och sågen kom med ett bra svärd men utan kedja,så var trumman sprucken tror att det stod 7/16 på den men svärdet var utan trissa så då går det med 404 också.

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl contra

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522582 Många Contra såöldes med 7/16 här. Senare blev det .404 och några av de äldre konverterades.
.404 trummor är lätta o hitta.

Användarvisningsbild

Re: stihl contra

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522583 Kan vi lägga till den i serienummerlistan?

Avatar Fallback

Re: stihl contra

Hepo  
#522923
Mange skrev:Kan vi lägga till den i serienummerlistan?


hej modellen är 1106 serie nr 108528

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl contra

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522924 Tack. Lagt till den i listan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).