Socialt (mer om oss)

Oturstråden.

76 inlägg 19584 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

hkkv  
#497658 Klantade mig igår då skulle köra in atv i en bod och råkade slå i visiret på huggarahjälmen så fästet gick av. Grymt irriterad blev jag på mig själv. Klantigt...
Det är Husqvarna, Hjälm, Technical. Hoppas att det går att få tag i delar till visiret så att det går att få fast en nytt visir? Grymt bra hjälm och så nöjd...

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

svampbob  
#497703
hkkv skrev:Klantade mig igår då skulle köra in atv i en bod och råkade slå i visiret på huggarahjälmen så fästet gick av. Grymt irriterad blev jag på mig själv. Klantigt...
Det är Husqvarna, Hjälm, Technical. Hoppas att det går att få tag i delar till visiret så att det går att få fast en nytt visir? Grymt bra hjälm och så nöjd...


Visiret med gångjärnen går att köpa. Jag trodde att mitt var trasigt så jag köpte ett nytt men upptäckte att det bara hade hoppat ur läge. Bytte ändå då det gamla var tre år gammalt och rätt buckligt.

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

Hema  
#497719 Lämnade in bilen på service och fick en lånebil. Tanka-lampan tänds efter 100m, så jag åker o tankar, men glömmer av vilken bil det är jag står o tankar.... (blev dryga 400:-) Så då bestämmer jag för att ta bilen till jobbet isf bussen. Iom att jag ska ta bilen kunde jag ta sovmorgon. Självklart snöar det mycket, med efterföljande plusgrader. Blir så varmt att den packade snön sedan tidigare börjar lösa upp sig.

Första backen uppför fastnar bilen i. Bara vända och köra hem igen. Starta upp fyrhjulingen och skotta de 2km. Jag kom senare än tänkt till jobbet. Tur man har flex och nu vet att man behöver 4x4 på landet, även lånebil på vintern.

Fick lite rabatt på servicejobbet, då jag uppvisade bensinkvittot. Bra servicefirma!

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

rikard_e  
#497897 Förröjde i helgen, besvärlig terräng, trillade i uppförslut, fick handtaget på röjsåget i solarplexus :-bd
Nya svordomar uppfunna 🙏




Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

Hema  
#497902
rikard_e skrev:Förröjde i helgen, besvärlig terräng, trillade i uppförslut, fick handtaget på röjsåget i solarplexus :-bd
Nya svordomar uppfunna 🙏

1518468369_img_20180210_144236.jpg


1518468398_img_20180210_123712.jpg

Snyggt, men du får sluta skada dig själv. ;)

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

halvproffs  
#497927 Hände för ca 20 år sedan; frugan väckte mig mitt i natten,hon var sjukskriven för ryggen. Nu hade hon så ont att akuten blev ett måste. Hon blev kvar en vecka där. Under tiden så kom det en storm som fällde ganska många granar rakt över en mindre väg som jag tog reda på.
På morgonen dagen efter när jag kom ner i köket var det alldeles blött på golvet och spån skivorna hade blivit buckliga av väta. Diskmaskinen hade gått sönder under nattens diskning. Kommer inte ihåg orsak dock.
Barna gick i skolan då så det ble minst sagt körigt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

Seb macahan  
#497931 Om man börjar varje dag med att fantisera om hur dagen borde bli och vad man önskade hinna med och precis innan man drar igång påminner man sig själv att givetvis kommer det inte alls å bli så. Då blir livet lite enklare o leva. Jag har i 35år gått o blivit förbannad på allt som sinkat mig i mina planer. För två år sen ramlade allt öde och elände över mig och jag bytte strategi. Nu gläds jag åt det jag faktiskt får gjort och tackar och uppmuntrar den service och firmor som faktiskt funkar. Och sakta men säkert blir det mesta lite böttre dag för dag. Kan det ha med karma o göra [emoji6]
Den enda gång jag upplever otur är de dagar jag råkar glömma ovan sagda....[emoji12]

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

stefanm  
#497954
Seb macahan skrev:Om man börjar varje dag med att fantisera om hur dagen borde bli och vad man önskade hinna med och precis innan man drar igång påminner man sig själv att givetvis kommer det inte alls å bli så. Då blir livet lite enklare o leva. Jag har i 35år gått o blivit förbannad på allt som sinkat mig i mina planer. För två år sen ramlade allt öde och elände över mig och jag bytte strategi. Nu gläds jag åt det jag faktiskt får gjort och tackar och uppmuntrar den service och firmor som faktiskt funkar. Och sakta men säkert blir det mesta lite böttre dag för dag. Kan det ha med karma o göra [emoji6]
Den enda gång jag upplever otur är de dagar jag råkar glömma ovan sagda....[emoji12]

Det låter klokt. Jag glömmer lätt bort att räkna med att det tar extra tid för allt som inte går som det ska på en gång. Jag har så mycket saker jag vill hinna med att göra förutom allt som jag måste hinna med och blir lätt frustrerad när tiden inte vill räcka till.

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

MDin  
#520795 Snacka om otur. Blixten slog ned, Den tog router, två C+ digitalboxrar, två 43” TV apparater, ett parabolhuvud samt en nyinköpt skivare modell större. Bara att acceptera att man inte rår på naturens krafter.

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

sundelius  
#520797 :(( :((

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

axwell  
#520798
MDin skrev:ka om otur. Blixten slog ned, Den tog router, två C+ digitalboxrar, två 43” TV apparater, ett parabolhuvud samt en nyinköpt skivare modell större. Bara att acceptera att man inte rår på naturens krafter.


Då kan det vara värt att satsa en självrisk och försöka få ut det på försäkringen.

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520799 Mycket trist, men det är därför man ska dra ut sladden när det vankas åska...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

Hema  
#520805 😢 Usch vad trist.

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520837 Så trist!
Har du åskskydd?

Bifogar lite länkar som kanske kan vara till hjälp,

https://www.elgrossisten.se/produktfile ... sskydd.pdf
https://www.eldirekt.se/elmaterial/cent ... a-insatser
http://www.elrond.se/file/datablad/elro ... d-2018.pdf

Fråga Google...:)

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

MDin  
#520887
Niking skrev:Mycket trist, men det är därför man ska dra ut sladden när det vankas åska...
/Niklas
Hela sommaren har jag dragit ur, i det här fallet kom det som ”en blixt från klar himmel”!
Jag hann dra ut nätet men inte adsl kontakten innan det small. Under dagen har jag bytt allt å hoppas att det inte smäller en gång till. Fick byta parabolhuvudet också och del i larmsystemet. Kostnaden till nu är uppe i 20 000kr.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).