Skogsvagn (Huggarvagnar)

Fergusson 4707.

30 inlägg 10577 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

Bax  
#506238 Stiligt.
En bild på fästet också tack

FTG
Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

Micke36  
#506244 En gammal tryckstång med ett påsvetsat rör och några spännremmar (man bara drar åt remmarna så är den tight mot bakruteramen) som en tillfällig prototyp men det känns som att jag måste utveckla iden lite mer för att bli helt nöjd.
20180401_195727.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

Bax  
#506287 ok

Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

Micke36  
#520685 Nu har jag äntligen fått till ett fäste som verkar fungera!
20180809_120901.jpeg
20180809_115037.jpeg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

JohannesG  
#520722 Antar att du kommer komplettera med en bakrutekil också?

Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

Micke36  
#520756 Ja, det är tanken iaf.. jag har pratat med ölmstad smide men dom kunde inte göra nån så jag ska försöka pilla till en mall i masonite och se om jag hittar nån runt Östersund som kan bocka till den åt mig.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

JohannesG  
#520771 Gör en i Plexiglas (annat märke går också bra), då får du nästan ingen inverkan på sikten, mycket bättre än en svart plåt.

Avatar Fallback

Re: Fergusson 4707.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#521138 KTS då är väl Morgan Nordin nöjd, är du nöjd med kärra och kran

Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

stegmaster  
#521224 Snyggt fäste, dock tycker jag det ser ut som spakerna kommer veldig högt motsvarande sitsdynans högd, eller lurars man bara av bilden????
Spakerna er ju högre enn toppen på ryggstödet va jag kan se, och detta utan att någon sitter där :???:

Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

Micke36  
#521259 Jag är väldigt nöjd med vagnen. Både stark och smidig, skulle jag ha nåt att klaga på så är det att jag valde för kort kran[emoji52] men hade den varit längre så hade säkert den också varit för kort [emoji1]
Morgan Nordin är helt kanon att ha å göra med, svarar snabbt på alla frågor och är lika hjälpsam efter köpet som innan, bara positivt.
Spakarna sitter "lite" högt men eftersom jag inte kan vända stolen helt så funkar ryggstödet som armstöd när man kör.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fergusson 4707.

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#521261 Trevligt att börja jobba första dagen efter semestern och läsa så trevliga omdömen :-)

MVH
Morgan

Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

Micke36  
#521262 Det jag vill ändra lite på med kranen är en strypning till rotatorn för den är lite för snabb. Sen kan man ju önska sig hur mycket som helst. Radiostyrd, extern pump, lång kran, navdrift m.m, m.m. men för det jag använder den till och mängderna jag kör så är den helt lagom [emoji4]

   TS
Avatar Fallback

Re: Fergusson 4707.

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#521265 Fast eller justerbar strypning går att ordna!
Morgan

Användarvisningsbild

Re: Fergusson 4707.

stegmaster  
#521277
Micke36 skrev:Spakarna sitter "lite" högt men eftersom jag inte kan vända stolen helt så funkar ryggstödet som armstöd när man kör.

Ok, ja då fatter jag. :-bd

Morgan Nordin skrev:Trevligt att börja jobba första dagen efter semestern och läsa så trevliga omdömen :-)

MVH
Morgan


Du fortjänar hur mycket honnör och fina ord som helst. :-)
Tror vi er mange här som kan tacka dig för dit engagement och kunnande, vare sig vi har Kts. Kesla, Farma, eller va det nu måtte vara vi har för vagn. ^:)^

Avatar Fallback

Re: Fergusson 4707.

zeetorg  
#521498 Du fortjänar hur mycket honnör och fina ord som helst. :-)
Tror vi er mange här som kan tacka dig för dit engagement och kunnande, vare sig vi har Kts. Kesla, Farma, eller va det nu måtte vara vi har för vagn. ^:)^[/quote]

Jag instämmer i stegmasters beröm av Morgan!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).