Bilar

Bilförsäljningen i juli 2018, ner 75%

5 inlägg 3411 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bilförsäljningen i juli 2018, ner 75%

Fredrik Reuter  
#519784 Statistik från Bilsweden visar att nybilsförsäljningen sjönk nästan 75% i juli månad 2018, detta jämfört med juli månad 2017.

Det verkar som att Regeringen Bonus-Malus system som driftsattes 1 juli 2018 har fungerat.

Men frågan är om det fungerar lite för bra?

Jämfört med juni 2018 så sjönk försäljningen med över 90% och det inkluderar som du säkert förstår alla drivmedel, inkl rena elbilar som hade 27% sämre försäljning.

Eller finns andra faktorer förutom Bonus Malus - Döden för Pickupen? och Dieselbilar förbjuds?

Här kan du själva grotta ner dig i statistiken: http://www.bilsweden.se/statistik/nyregistreringar



   TS
Avatar Fallback

Re: Bilförsäljningen i juli 2018, ner 75%

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#519787 Ingen har orkat handla i denna hettan och alla som skulle köpa nåt annat än elbil har passat på innan men de jämnar nog ut sig om några månader.
Subaru har annonserat att dom skulle ta den höjda skatten under de 3 år som den är drabbad av malus

Avatar Fallback

Re: Bilförsäljningen i juli 2018, ner 75%

Hema  
#519837
gnisten83 skrev:Ingen har orkat handla i denna hettan och alla som skulle köpa nåt annat än elbil har passat på innan men de jämnar nog ut sig om några månader.
Subaru har annonserat att dom skulle ta den höjda skatten under de 3 år som den är drabbad av malus

Japp, jag är helt inne på ditt spår.

Användarvisningsbild

Re: Bilförsäljningen i juli 2018, ner 75%

Fredrik Reuter  
#519840 Hoppas!

   TS
Avatar Fallback

Re: Bilförsäljningen i juli 2018, ner 75%

Hema  
#519845
Fredrik Reuter skrev:Hoppas!

Vi har väl haft försäljningsrekord av bilar i nästa två år nu. Så oavsett så hade väl vi fått en dipp framöver.

En intressant sak är att se om försäljningen av de "miljöklassade" bilarna kommer sälja mer än vanligt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).